April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۶۴۳
۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵
0
دندانپزشکی اطفال به سلامت دهان کودکان از دوران نوزادی تا نوجوانی می‌پردازد. دندانپزشک اطفال تجربه و شرایط و آموزش‌های لازم را برای مراقبت از دندان کودکان را در طول مراحل مختلف تا بزرگسالی دارند.
مهارت و تجربه در دندانپزشکی اطفال
دندانپزشکی اطفال به سلامت دهان و دندان کودکان از دوران نوزادی تا نوجوانی می‌پردازد. دندانپزشک اطفال تجربه و شرایط و آموزش‌های لازم را برای مراقبت از دندان، لثه و دهان کودکان را در طول مراحل مختلف تا بزرگسالی دارند.

همانطور که میدانید کودکان در ۶ ماه اول زندگی شروع به درآوردن دندان‌های شیری و در سن ۶ یا ۷ سالگی، شروع به از دست دادن اولین مجموعه دندان‌های خود می‌کنند که در نهایت با دندان‌های ثانویه و دائمی جایگزین می‌شوند؛ بنابراین از همین زمان ما باید نسبت به مراقبت دهان و دندان آنان اهمیت قائل شویم تا کودک با پوسیدگی و بیماری دهان و دندان مواجه، چون این مسائل در صورت بی توجهی، میتواند یک عمر درد و عوارض برای کودک ایجاد کند.

برای درمان دندان کودکان لازم می‌باشد که از دندانپزشکی اطفال استفاده نماییم و به دندانپزشک بزرگسال مراجعه نکنیم. کودکان نیاز دارند در شرایطی خاص و متفاوت درمان شوند تا ترسی از این بابت نداشته باشند و در محیط احساس امنیت کنند.

دندانپزشکان اطفال کسانی هستند که چهار سال در دانشکده دندانپزشکی درس خوانده اند. بعد از آن دو سال دیگر آموزش دستیاری در دندانپزشکی برای نوزادان و کودکان هستند و همچنین درباره نوجوانان و کودکان با نیاز‌های ویژه نیز آموزش می‌بینند.

دندانپزشکان اطفال به مراقبت‌های دندانی کودکان می‌پردازند که در ادامه به اختصار آورده شده است:

معاینات بهداشت دهان و دندان نوزاد، که شامل ارزیابی خطر پوسیدگی در مادر و کودک است

مراقبت‌های پیشگیرانه از دندان شامل تمیز کردن و درمان‌های فلوراید، و همچنین توصیه‌های تغذیه و رژیم غذایی

مشاوره عادت (مثلا استفاده از پستانک و مکیدن شست)

ارزیابی و درمان اولیه برای صاف کردن دندان‌ها و اصلاح بایت نامناسب (ارتودنسی)

ترمیم حفره‌ها یا عیوب دندان

تشخیص بیماری‌های دهانی مرتبط با بیماری‌هایی مانند دیابت، نقص مادرزادی قلب، آسم، تب یونجه و اختلال نقص توجه/بیش فعالی

مدیریت بیماری‌ها و شرایط لثه از جمله زخم، فرنول کوتاه، موکوسل و بیماری پریودنتال کودکان

مراقبت از صدمات دندانی (به عنوان مثال، شکستگی، جابجایی یا شکستگی دندان)

دندانپزشکان اطفال در مکان‌های مختلفی از جمله مطب‌های خصوصی، دانشکده‌های دندانپزشکی و مراکز پزشکی فعالیت می‌کنند و بهترین افراد برای درمان دندان کودکان هستند.

میدانید که کودکان همیشه نمی‌توانند در طول معاینه دندانپزشکی صبور و همکاری کنند. دندانپزشکان اطفال می‌دانند چگونه کودکان را به گونه‌ای معاینه و با آن‌ها رفتار کنند که آن‌ها راحت باشند. علاوه بر این، دندانپزشکان اطفال در مطب‌ها از تجهیزات طراحی شده ویژه‌ای استفاده می‌کنند که با توجه به کودکان چیده شده و تزئین شده اند و با انواع بازی‌ها نسبت به درمان آنان اقدام می‌نمایند.

دندانپزشک اطفال طیف گسترده‌ای از گزینه‌های درمانی و همچنین تخصص و آموزش مراقبت از دندان ها، لثه‌ها و دهان کودک شما را ارائه می‌دهد. هنگامی که پزشک اطفال به کودک شما پیشنهاد می‌کند که معاینه دندانپزشکی را انجام دهد، می‌توانید مطمئن باشید که دندانپزشک اطفال بهترین مراقبت ممکن نسبت به او در نظر دارد.

ارتودنسی دندان با استفاده از بهترین امکانات دندانپزشکی

ارتودنسی دندان در درجه اول برای جلوگیری و اصلاح بی نظمی‌های دندانی استفاده می‌شود و عوامل متعددی ممکن است در ایجاد چنین بی نظمی‌هایی نقش داشته باشند، از جمله آن‌ها میتوان عوامل ژنتیکی، از دست دادن زودهنگام دندان‌های شیری و عادات مخرب دهان (مانند مکیدن انگشت شست و مشکلات رشد) را نام برد.

بی نظمی‌های دندان ممکن است در بدو تولد وجود داشته باشد یا در دوران نوپا یا اوایل کودکی ایجاد شود. دندان‌های کج و نامرتب اعتماد به نفس را فرد را از بین می‌برد.

مراقبت از دهان و دندان ایراد دار دشوار است و آسیب‌های جدی بر دندان وارد میشود، در حالی که دندان‌های صاف خطر پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال را به حداقل می‌رساند.

علاوه بر بزرگسالان، کودکان نیاز دارد به رفع مشکلات دندانی خود بپردازند این موضوع شامل ارتودنسی دندان نیز میشود.

برخی از کودکان هستند که از سنین پایین دندان‌هایی نامرتب دارند و این در بزرگسالی باعث بروز مشکلات بیشتری برایشان خواهد شد.

اگر شما در سال به دندانپزشک مراجعه کنید و ویزیت سالیانه داشته باشید، در صور ت نیاز به ارتودنسی دندان دندانپزشک به شما پیشنهاد میدهد نسبت به انجام آن اقدام نمایید. کودک شما نیز تا قبل از هشت سالگی اش باید ارزیابی اولیه ارتودنسی دندان را انجام دهد.

برخی از کودکان علائم اولیه ناهنجاری‌های جزئی دندان را در همین سن نشان می‌دهند و دندانپزشک اطفال میتواند تصمیم بگیرد که دندان کودک را درمان کند تا وقتی کودک بزرگ شد از مزایای خوب آن بهره ببرد.

از مزایای ارتودنسی دندان زود هنگام میتوانیم موارد زیر را نام ببریم:

افزایش اعتماد به نفس و ظاهر زیبایی.

افزایش احتمال رشد مناسب فک.

افزایش احتمال تراز و فاصله مناسب دندان‌های بالغ.

کاهش خطر دندان قروچه (قروچه دندان).

کاهش خطر پوسیدگی در دوران کودکی، بیماری پریودنتال و پوسیدگی دندان.

کاهش خطر نهفته شدن دندان‌های بالغ

کاهش خطر طولانی شدن درمان‌های ارتودنسی در سال‌های بعد.

کاهش خطر مشکلات گفتاری

کاهش خطر آسیب دندان، لثه و استخوان فک.

مهارت و تجربه در دندانپزشکی اطفال

دندانپزشکی با بیهوشی و مزایای آن

دندانپزشکی با بیهوشی یکی از روش‌هایی است که در کنار درمان‌های دندانپزشکی به بیمار کمک میکند تا راحت دندان‌های خود را ترمیم کند.

دنداپزشکی با بیهوشی علاوه بر بزرگسالان در برخی موارد برای کودکان نیز استفاده میشود، چون جراحی‌هایی هستند که از آستانه تحمل کودک خارج است و همکاری لازم را نخواهد کرد و احتمال ترس نیز در او وجود دارد از این جهت دندانپزشک با تجویز بیهوشی برای او کار را پیش میبرد تا کودک در حالت خواب باشد و متوجه هیچ درد و احساس نشود.

از دندانپزشکی بیهوشی برای کودکانی که روش‌های معمولی مانند پرکردن حفره، کانال‌های ریشه و کشیدن دندان دارند، استفاده میشود. درصورت عدم درمان، می‌توانند باعث درد و عفونت و در نهایت منجر به مشکلاتی در خوردن، صحبت کردن، بازی کردن و یادگیری شود.

علاوه بر این در کودکانی که سن کم، اضطراب بالایی دارند و یا دچار ناتوانی ذهنی و جسمی هستند، از آرام بخش استفاده میشود تا ناخوشایندی درمان برای آن‌ها به حداقل برسد.

مهارت و تجربه در دندانپزشکی اطفال

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

اگر در تهران زندگی می‌کنید و صاحب فرزند هستید و برای مراقبت از بهداشت دندان و دهان او به دنبال دندانپزشکی مجرب هستید تا با تشخیص به موقع از پوسیدگی و مشکلات دندان او جلوگیری کنید یا به دنبال مرتب سازی دندان‌ها بوسیله ارتودنتیست با تجربه می‌باشید، ترس از دندانپزشکی دارید و ترجیح میدهید دندانپزشکی با بیهوشی برای شما صورت بگیرد، ما به شما کلینیک دندانپزشکی فوق تخصصی قلهک را پیشنهاد میدهیم.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران یکی از مراکز فوق تخصصی دندان می‌باشد و دارای دندانپزشکان متخصص است. در این کلینیک مجموعه‌ای از تخصص‌های دندانپزشکی جمع شده اند و شما برای استفاده از هرگونه خدمات دندانپزشکی دیگر احتیاج نیست به چندین مرکز مراجعه نمایید.

کسانی که به دنبال خدمات کامل دندانپزشکی هستند، میتوانند از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: