کد خبر: ۳۷۵۴۱۹
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
رمزارز‌ها بعد از هفته‌ها روند نزولی، به تازگی سبز شده، اما همچنان این بازار ملتهب است. علی حیدری کارشناس رمزارز در گفتگو با رویداد ۲۴ ضمن ارائه چند توصیه سرنوشت این بازار را پیش بینی کرده و معتقد است تا پایان ۲۰۲۲ روند قیمت بیت‌کوین مثبت خواهد بود.
قیمت بیت کوین تا پایان ۲۰۲۲ به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد
در ماه‌های اخیر بازار رمزارز‌ها با نوس‌های بسیار بیشتری پیش رفته و عمدتا روند نزولی داشته است. همین روند بسیاری از فعالان کریپتوکارنسی به خصوص سرمایه‌گذاران خرد ایرانی که به‌تازگی وارد این بازار شده‌اند، نگران کرده است. اما طی یک هفته اخیر اندکی از نوسان‌ها منفی کاسته شده، اما همچنان این بازار ملتهب است.
 
علی حیدری کارشناس بازار سرمایه معتقد است اخبار خوشی تا پایان سال ۲۰۲۲ از این بازار خواهیم شنید. این کارشناس رمزارز‌ها توضیح می‌دهد: «دو تحلیل تکنیکال و فاندامنتال درباره بازار رمزارز می‌توان داشت. ابتدا در مورد رمزارز‌ها بیت‌کوین صحبت می‌کنم، تا برسیم به سایر رمزارزها. طبق تحلیل تکنیکالی ما تا پایان ۲۰۲۲ چند اوج قیمت خواهیم داشت. در اهداف قیمتی بیت کوین، چند سقف قیمتی در پیش خواهیم داشت، ابتدا ۳۰ هزار دلار، بعد ۴۲ هزار و در ادامه سقف قیمت‌های ۶۰ هزار و ۹۰ هزار و در نهایت ۱۰۰ هزار دلاری در پیش خواهیم داشت؛ بنابراین به لحاظ تکنیکال تا پایان سال ۲۰۲۲ باید منتظر این قیمت‌ها باشیم.»

او ادامه می‌دهد: «تحلیل فاندامنتال متفاوت است. حمایت‌ها و مقاومت‌هایی در این مسیر خواهیم داشت. از لحاظ فاندامنتالی تورم در ایالت متحده کماکان وجود دارد و همین موج تورمی گرایش را به سمت رمزارز‌ها برای فعالان جدی‌تر خواهد کرد، بنابراین فعالان تمایل بیشتری هم خواهد داشت که رمزارز بخرند. اما این فضا بستگی دارد به نوع مواجهه کمپانی‌های بزرگ. اگر رمزارز در سبد دارایی شرکت‌های بزرگ جاگیر شود، بازار روز‌های مثبتی خواهد داشت.»

حیدری تاکید می‌کند: «اما مادامی که بانک مرکزی‌ها از رمزارز‌ها حمایت نکنند، کماکان این بازار یکی از پرمخاطرات‌ترین دارایی‌ها به شما می‌رود، چون پشتوانه‌ای ندارد.»

این کارشناس در ادامه به سرمایه‌گذاران خرد کریپتوکارنسی توصیه‌هایی می‌کند و می‌گوید: «خریداران و فروشندگان باید این نکته را توجه داشته باشند که این بازار همچنان که حاشیه سود خوبی دارد، حاشیه زیان بالایی نیز دارد.»

به گفته حیدری، چون بیت‌کوین شناخته شده‌تر است، به لحاظ تعداد میزان انتشار محدودیت دارد، از محبوبیت خوبی برخوردار است. سایر رمزارز‌ها اینگونه نیست، به عنوان مثال شیبا به نوعی کوین تفریحی و سرگرمی است، حاشیه نوسان بالایی دارد، محدودیت انتشار ندارد. این نکاتی است که سرمایه‌گذاران خرد باید در انتخاب کوین‌ها به آن دقت کنند.

او تاکید می‌کند: «سرمایه‌گذار باید دلیل تولید هر رمزارز را به طور کامل بررسی کند. بیت‌کوین از حاشیه اطمینان خوبی برخوردار است، اما سرمایه‌گذار باید، اما و اگر‌های آن را هم بداند.»

بیشتر بخوانید: اطلاع از ثبت یا انتقال چک با معرفی شماره همراه / استعلام چک بر اساس اقلام اطلاعاتی

حیدری عنوان می‌کند: «نگاه بانک مرکزی در حال حاضر این است که رمزارز مقوله خوبی است، اما عالی نیست و نیاز به گسترش تکنولوژی دارد. در مقابل بدنه جامعه به خاطر تورم مزمن گرایش به رمزراز‌ها پیدا کرده، چون سریع حاشیه تورم و کاهش ارزش پول را پوشش می‌دهد. در جامعه‌ای مثل ایران پولی که جلوی چشمت ذره‌ای آب می‌شود، تلاش این است که اندکی آن را حفظ کرد. به هرحال در جامعه‌ای که امنیت روانی سیاسی وجود ندارد، مردم گرایش پیدا می‌کنند به سمت حرکت‌های سریع الوصول و همین هم است که در یک سال اخیر ما شاهد موج هجوم به بازار رمزارز‌ها بودیم»

این کارشناس درخصوص نگاه بانک مرکزی و دولت به رمزارز‌ها می‌گوید: «اقتصاد تعریف علمی دارد، اقتصاد نیاز به دورزدن تحریم از طریق رمزارز ندارد، نیاز به رفع تحریم دارد. بانک مرکزی در چنین شرایطی عزم جزم کرده که رمزریال عرضه کند تا نقل و انتقال مالی‌اش با دنیا را با رمزارز‌ها انجام دهد. اما این ریسک بزرگی است که دولت و حاکمیت بخواهد نقل و انتقال مالی را به هر شکلی از طریق رمزارز‌ها انجام دهد چراکه در این بازار یک گیرنده داریم و یک فرستنده، هر دو طرف می‌توانند منکر دریافت و پرداخت شوند. این بدی رمزارزهاست. بعد چطور دولتی می‌توان تصمیم بگیرد ثروت ملی را به چنین بازار پرریسکی ببرد؟»

او درباره مخاطرات رمزارز‌ها تاکید می‌کند: «از نظر کیف پول چه داخلی و خارجی قابل هک شدن است. نمونه آن را در کره جنوبی داشتیم و در صرافی‌های بین المللی نیز اتفاق افتاد. می‌توان از طریق کیف پول‌های سخت افزاری امنیت را تا حدی تامین کرد، اما نه به طور کامل. در مجموع کیف پول آب پاکی ممکن است روی دست سرمایه‌گذار بریزد چراکه صرافی‌ها قابل هک شدن هستند، اما این احتمالات دلیل نمی‌شود، سرمایه‌گذار از مزایای این بازار چشم‌پوشی کند.»

این کارشناس توصیه می‌کند: «پیشنهاد من این است اگر سرمایه گذار خرد می‌خواهد وارد این بازار شود به صورت پلکانی وارد شود و خطا و آزمون کند تا به توانایی برسد و بعد میزان سرمایه خود را افزایش دهد.»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: