عملکرد بازار سرمایه در ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ بررسی شد.
کد خبر: ۳۷۵۷۱۳
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
بازار سهام امروز در آستانه تعطیلات دو روزه عید فطر شاهد بازاری متعادل، اما با تکاپوی خریداران فرصت طلب در سهم‌های ریالی مثل خودرویی‌ها و بانک‌ها بود.
خودنمایی شاخص بورس در آستانه تعطیلات
در معاملات روز یکشنبه، یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳ هزار و ۱۱ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۴۵۰ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۴ هزار و ۲۴۶ واحدی در سطح ۴۱۹ هزار و ۳۵۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۵ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۹۴۰ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات روز یکشنبه، ۲۸۹ نماد رشد قیمت داشتند و ۲۰۰ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۵۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نماد‌های مؤثر بر شاخص‌ها
امروز نماد‌های «شبریز»، «وتجارت» و «حکشتی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد‌های «فملی»، «نوری» و «فولاد» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «بپاس»، «غصینو» و «وملل» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «سمگا» و «صبا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نماد‌های کرمان، آریا و تجلی پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

در معاملات یکشنبه، قیمت سهام تمامی نماد‌های گروه «قند و شکر» افزایش یافت و سبزترین گروه بازار بود. پس از گروه قند و شکر، گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» سبزترین گروه بازار بود.

رشد ارزش معاملات خرد
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۷۸ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۷۰ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۶ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های فروش پایانی بازار
در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۱۵۷ درصدافزایش یافت و ۱۸ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۲۴ درصد افت کرد و در رقم ۵۳۲ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) با صف خرید ۲۹۱ میلیارد تومانی برای دومین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از آسیاتک، نماد‌های شبریز (شرکت پالایش نفت تبریز) و دجابر (شرکت داروسازی جابربن حیان) بیشترین صف خرید را داشتند.

در پایان معاملات امروز ۵ نماد صف فروش داشتند. نماد انرژی ۱ (نهاد‌های مالی بورس انرژی) بیشترین صف فروش را داشت و پس از آن، نماد‌های غگلستا، غشصفا، سدشت و نمرینو صف فروش را داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: