April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۷۱۷
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
0
در شبکه های کامپیوتری به منظور راه اندازی، نگهداری و تعمیرات، نیاز به وسایل و ابزارهای مختلفی می باشد. تجهیزات شبکه را می توان به عنوان دامنه گسترده ای از این ابزارها دانست که در کنارهم می توانند یک شبکه موثر و فعال را برای ما راه اندازی کنند. در راه اندازی شبکه، ابزارها و قطعات بسیاری نقش دارند و تدارک، نصب و استفاده درست از آن ها به دانش نیاز دارد. در واقع تجهیزات شبکه را می توان در دو دسته Passive  و Active قرار داد. در هر بخش ابزارهای متفاوتی با کاربردهای مختلف وجود دارد.

در شبکه های کامپیوتری به منظور راه اندازی، نگهداری و تعمیرات، نیاز به وسایل و ابزارهای مختلفی می باشد. تجهیزات شبکه را می توان به عنوان دامنه گسترده ای از این ابزارها دانست که در کنارهم می توانند یک شبکه موثر و فعال را برای ما راه اندازی کنند. در راه اندازی شبکه، ابزارها و قطعات بسیاری نقش دارند و تدارک، نصب و استفاده درست از آن ها به دانش نیاز دارد. در واقع تجهیزات شبکه را می توان در دو دسته Passive  و Active قرار داد. در هر بخش ابزارهای متفاوتی با کاربردهای مختلف وجود دارد.

برای خرید انواع تجهیزات شبکه از جمله خرید سوییچ شبکه ، خرید روتر و اکسس پوینت و همچنین خرید poe و آداپتور شبکه می توان از خدمات "سایت نوبشو" به عنوان یکی از بزرگترین موتورهای جستجو کالا استفاده نمود و در آن افزون بر بازدید از انواع سوئیچ شبکه و تجهیزات کامل شبکه، بررسی ویژگی ها و قیمت انواع آن ها، خریدی آسان و به صرفه را نیز تجربه نمود.

بورس فروش تجهیزات شبکه در تهران

انواع تجهیزات شبکه

همانطور که اشاره شد، تجهیزات شبکه در دو نوع Active  و Passive وجود دارند و هر یک از آن ها نیز دارای ابزارهای مخصوص خود هستند. از جمله ابزارهای موجود در تجهیزات Active می توان به موارد زیر اشاره داشت:

مودم : ابزاری برای تبدیل سیگنال های دیجیتال به آنالوگ در تلفن و بر عکس می باشد. مودم ها دارای انواع مختلفی می باشند و در سازمان ها و ادارت بهتر است از انواع ADSL استفاده شود.

منبع تغذیه POE : Power Over Ethernet با نام های دیگر Injector و Coupler، دارای قطعاتی است که از فناوری POE پشتیبانی می کنند و قابلیت استفاده برق از همان کابل شبکه متصل را فراهم می کند.

POE Splitter : ابزاری با قابلیت جداسازی جریان الکتریسیته از داده های موجود است. در واقع با استفاده از این ابزار شبکه می توان قابلیت مصرف جریان الکتریسیته از طریق کابل شبکه را به تجهیزاتی با قابلیت پیش فرض پشتیبانی که هنوز از آن بی بهره اند، داد.

سوییچ : دستگاهی با قابلیت اتصال گره های موجود در شبکه از نوع توپولوژی است. برخی از انواع درگاه های سوئیچ 4 -8  -12  - 24 – 48 می توانند از POE نیز پشتیبانی کنند. 

بورس فروش تجهیزات شبکه در تهران

کارت شبکه : کارت شبکه در واقع یک رابط بین کامپیوتر و محیط انتقال می باشد. وجود کارت شبکه در تمامی سیستم ها الزامی است، چرا که به اشتراک گذاری منابع سخت افزاری با کمک این قطعه انجام می پذیرد. از انواع کارت شبکه می توان به نوع سیمی و بدون سیم اشاره کرد که برخی از آن ها از قابلیت POE نیز استفاده می کنند.

مسیر یاب (Router) : این ابزار به منظور پیدا کردن بهترین و کارآمد ترین مسیر ممکن، برای ارسال و دریافت بسته های دیتا تعبیه شده است. وجود روترها  در هر دو بخش فیزیکی و نرم افزاری شبکه اهمیت دارد. در واقع برخی از حملات سایبری با دزدیدن دیتاها در مرحله گذر از آن و یا تغییر پک های اطلاعاتی و آلوده کردن سیستم انجام می پذیرد.

نقطه دسترسی (Access Point) : اکسس پوینت قابلیت برقراری ارتباط بین دستگاه های بی سیم با یکدیگر و اتصال شبکه های سیمی به بی سیم را ممکن می کند.

هر یک از این ابزار در یک مجموعه و با هم سبب راه اندازی شبکه برای ما می شوند. همچنین از ابزارهای مختلف در تجهیزات Passive می توان به موارد زیر اشاره داشت:

کابل کواکسیال یا هم محور : کابل کواکس دارای اجزای مختلفی به منظور انتقال جریان الکتریسیته است و در خطوط تلفن، کابل کشی پهنای باند اینترنت، تلویزیون و ... به کار می رود.

 سوکت RJ45 : ابزاری برای تجهیز کابل به منظور اتصال به قطعات می باشد و دارای دو نوع استاندار A و B بر اساس نحوه اتصال و چیدمان رنگ های موجود در کابل می باشد.

پچ کورد : کابلی که مجهز به سوکت RJ45 می باشد را پچ کورد می گویند.

کابل فیبر نوری :یک کابل با قطعه مرکزی شیشه ای که قابلیت انتقال اطلاعات را با سرعت بسیار زیادی دارد. در واقع ضریب شکست هسته شیشه ای با غلاف آن متفاوت است و همین اختلاف ضریب شکست سبب حفظ اطلاعات و سرعت و کیفیت بالا در انتقال می گردد.

کابل زوج سیم به هم تابیده : تشکیل شده از رشته های مسی هشت تایی که برای تجهیز سوکت RJ45 استفاده می شود.

کیستون : قطعه ای به منظور برقراری ارتباط بین کابل های مسی و سایر تجهیزات شبکه می باشد.

رک ها : محفظه ای به منظور حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه و سرورها است و در انواع دیواری و ایستاده و چند یونیتی سبب جلوگیری از آسیب به سرورها می گردد.

بورس فروش تجهیزات شبکه در تهران

علاوه بر آن چه عنوان گردید، در راه اندازی یک شبکه نیازمند تجهیزات دیگری از جمله قطعات محافظت از کابل ها، آچارهای شبکه و از این قبیل تجهیزات نیز می باشیم.

بهترین برندها در تجهیزات شبکه

برای خرید سوییچ شبکه ، خرید روتر و اکسس پوینت ، خرید poe و آداپتور شبکه و دیگر انواع تجهیزات شبکه با کیفیت بالا در تولید و کارایی بهتر است خرید از برندهای معتبر و نام آشنا را در اولویت قرار داد. از جمله برترین برندهای ایرانی و خارجی تولید کننده این کالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرکت لگراند(Legrand)

شرکت نگزنس(Nexans)

شرکت اچ پی آی (HPI)

سیسکو(Cisco)

تی پی لینک (Tp-link)

شرکت دانوب(Danub)

شرکت تیام شبکه(Tiam Networks)

برای تهیه تجهیزات شبکه تولید برندهای خارجی در مواردی مانند سیسکو، تی پی لینک، نگزنس و ...  یا انواع ایرانی آن در مواردی با هدف خرید تجهیزات شبکه تیام، دانوب و ... می توان از خدمات "سایت نوبشو موتور جستجوی کالا" استفاده نمود.

خرید سوییچ شبکه ، خرید روتر و اکسس پوینت ، خرید poe و آداپتور شبکه از نوبشو

برای خرید سوییچ شبکه ، خرید روتر و اکسس پوینت ، خرید poe و آداپتور شبکه و سایر تجهیزات شبکه بایستی به مراکز معتبر عرضه و فروش آن ها مراجعه نمود. چنانچه پیش از این گفته شد؛ "سایت نوبشو موتور جستجوی کالا" یکی از مراکز عرضه و فروش انواع اکسس پوینت، بهترین سوئیچ شبکه، روتر سیسکو، آداپتور poe میکروتیک و ... است که در آن ضمن بازدید از انواع مدل، ویژگی و قیمت سوئیچ شبکه 8 پورت ، قیمت سوییچ شبکه 24 پورت ، قیمت سوئیچ poe ، قیمت اکسس پوینت تی پی لینک ، خرید poe میکروتیک، خرید poe 24v، خرید poe ubnt و ... در مدت زمانی کوتاه می توان اقدام به خرید نمود. با خرید بهترین اکسس پوینت تی پی لینک، سیسکو و یا دیگر برندهای ایرانی یا خارجی تولید کننده این کالا از "فروشندگان سایت نوبشو" افزون بر اطمینان از خرید کالایی اصل می توان خریدی ارزان قیمت در مقایسه با خرید از فروشندگان دیگر سایت ها و یا پیج های اینستاگرامی را تجربه کرد.

بورس فروش تجهیزات شبکه در تهران

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: