April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۷۴۳
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۸
0
سرپرست مرکزملی هوا وتغییراقلیم سازمان محیط زیست از صدور مجوز شماره گذاری وسایل نقلیه برقی خبر داد.

صدور مجوز شماره گذاری وسایل نقلیه برقی برای اولین بار در کشور

داریوش‌گل‌علیزاده سرپرست مرکز ملی هوا و تغییراقلیم سازمان محیط زیست  با اعلام ضرورت حرکت صنعت به استفاده از فناوری های روز دنیا با هدف کاهش آلودگی و بهینه سازی مصرف سوخت که از دغدغه های زیست محیطی کشور است، گفت: در ابتدای سال جاری، برای نخستین بار، سازمان‌ حفاظت محیط زیست مجوز شماره گذاری یک مدل خودروی سواری برقی که منطبق بر الزامات استانداردهای مربوطه می باشد را صادر کرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه وسیله نقلیه سنگین نیز دو مدل اتوبوس از این سازمان، گواهی تایید اخذ کرده اند که دارای کاربری اتوبوس شهری هستند.

گل علیزاده افزود: همچنین در راستای اجرای مواد ۱۱ و ۱۲ آیین نامه فنی ماده ۲ قانون هوای پاک، تولیدکنندگان موتورسیکلت، اقدام به تولید موتورسیکلت برقی کرده اند، در سال گذشته حدود ۳۰ درصد از گواهی های تایید نوع صادره در حوزه موتورسیکلت را به خود اختصاص داده است.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: