April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۹۰۹
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
0
اجرای سند راهبرد‌ها خارج از اراده سیستم بانکی است که بیشتر بخش ها به آن‌ها تحمیل می‌شود.
اجرای سند راهبرد‌های نظام بانکی نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها است
امروز در مراسمی وزارت اقتصاد از سند راهبرد‌ها و سیاست‌های بخش بانکی رونمایی کرد. براساس این سند، سیاست‌ها و راهبرد‌های بخش با هدف هدایت منابع به بخش تولید، انضباط مالی مؤسسات اعتباری، تنوع‌بخشی به روش تأمین مالی و اعتبارات و بهبود کیفیت رابطه مؤسسات اعتباری و مردم تدوین شده است.

آیت ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه در گفتگو با نبض بازار در مورد قابلیت اجرای این سند و دغدغه‌هایی که نظام بانکی در این خصوص دارد، اظهار کرد: در مورد اجرای سند راهبرد‌ها و سیاست‌های بخش بانکی باید مجموعه اقداماتی در درون بانک‌ها شکل بگیرد و برخی از موضوعات نیز متغییر‌هایی خارج از سیستم بانکی است. نگرانی‌های مدیران بانکی درباره اجرای سند راهبرد‌ها بیشتر به بخش دوم و موضوعاتی است که خارج از اراده سیستم بانکی به آن‌ها تحمیل می‌شود.
سند راهبرد‌های و سیاست‌های بخش بانکی با همکاری تیم کارشناسی بانک‌ها تدوین شده است


مدیرعامل بانک سپه تصریح کرد: این سند با کمک تیم کارشناسی بانک‌ها تدوین شد و به منظور تدوین آن بحث و گفتگو‌هایی صورت گرفته است.


کفایت سرمایه و بدهی‌های دولت به نظام بانکی باید با کمک‌های خارج از سیستم بانکی حل شود


مدیرعامل بانک سپه با اشاره به سرمایه بانک‌ها و موضوع کفایت سرمایه، اظهار کرد: اصلاح بحث کفایت سرمایه بانک‌ها موضوعی داخلی و درون بانکی نیست و باید خارج از این سیستم در مورد آن تصمیم‌گیری شود یا در مورد تکالیف یا بدهی‌های دولت به بانک‌ها باید سمت بیرون از نظام بانکی تصمیم‌گیری شود.


برای تحول بانکی سایر ارگان‌ها نیز به کمک آیند


ابراهیمی خاطرنشان کرد: تحقق موضوعاتی که باید خارج از سیستم بانکی د رمورد آن تصمیم‌گیری شود برای تحول بانک‌ها ضروری است و لازم است که به طور جدی سایر ارگان‌ها نیز به کمک آیند تا این سیستم بتواند در عمل تحولاتی داشته باشد.


انجام برخی اقدامات در سیستم بانکی برای نخستین بار


وی افزود: در سال گذشته اقدامات مناسبی در سیستم بانکی صورت گرفت که از جمله آن‌ها وام‌های بدون ضامن و تحویل نسخه قرارداد‌های بانکی که در گذشته انجام نمی‌شد صورت پذیرفت بنابراین بسیاری از مواردی نیز که در سند راهبرد‌ها و سیاست‌های بخش بانکی مورد توجه قرار گرفته است نیز در نظام بانکی کشور قابلیت اجرا دارد و اگر همه عزم و اراده لازم برای اجرای این سند را داشته باشند قابلیت عملیاتی‌شدن را خواهد داشت.


اجرای سند راهبرد‌ها و سیاست‌های بانکی دلبخواه بانک‌ها نیست


مدیرعامل بانک سپه تصریح کرد: در مسیر تحول نظام بانکی راهی به جز این سند وجود ندارد. اجرای آن دلبخواه نیست و باید عملیاتی شود و برای بقا و حفظ سیستم بانکی موارد ذکرشده در سند راهبرد‌ها و سیاست‌های بخش بانکی باید اجرایی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: