کد خبر: ۳۷۶۰۳۸
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۳
0
مطالعات مهمی که در مجلات معتبر علمی منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند که زردچوبه می‌تواند نقش مثبتی در کاهش وزن داشته باشد.
خواص بی‌نظیر این ادویه پرکاربرددر این مطلب برای شما توضیح می‌دهیم که اگر زردچوبه را به یکی از اجزای ثابت در رژیم غذایی خودتان تبدیل کنید، از چه مزایایی بهره‌مند خواهید شد.

زردچوبه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند

مطالعات مهمی که در مجلات معتبر علمی منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند که زردچوبه می‌تواند نقش مثبتی در کاهش وزن داشته باشد. به‌گفته متخصصان تغذیه، افزایش زردچوبه در رژیم غذایی فقط به کاهش وزن کمک نمی‌کند، بلکه التهاب ناشی از چاقی را در بدن تسکین می‌دهد و میزان چربی‌سوزی را هم بیشتر می‌کند. البته اگر می‌خواهید تا این حد از مزیت‌های زردچوبه برخوردار شوید، باید آن را مستقیما روی غذا‌ها بریزید، مثلا در قالب ادویه ترکیبی کاری.

زردچوبه می‌تواند علائم آرتریت را تسکین بدهد

کورکومین نوعی پلی‌فنول (در گروه آنتی‌اکسیدان‌ها) است که خواص ضدالتهابی زیادی دارد. مطالعات متعددی نشان داده‌اند که کورکومین به کاهش درد، سفتی و تورم مفصل‌ها در افراد مبتلا به آرتریت کمک می‌کند. بنیاد آرتریت هم اعلام کرده است که افراد مبتلا به آرتریت می‌توانند از کپسول‌های ۵۰۰ میلی‌گرمی حاوی عصاره کورکومین تا ۲ بار در روز استفاده کنند. البته این کپسول‌ها تحت نظر پزشک قابل مصرف هستند و این افراد نمی‌توانند از چنین کپسول‌هایی یا مقادیر بالای زردچوبه استفاده کنند: مصرف‌کنندگان دارو‌های رقیق‌کننده خون، کسانی که جراحی پیش رو دارند، افراد مبتلا به بیماری کیسه صفرا و خانم‌های باردار.

زردچوبه می‌تواند به ارتقای خلق‌وخو کمک کند

کورکومین می‌تواند با التهابات بدن مبارزه کند، درحالی که التهاب دارای نقش مهمی در افسردگی است. یک تحلیل جامع مهم درباره رابطه میان کورکومین و افسردگی نشان می‌دهد که کورکومین می‌تواند به بهبودی علائم افسردگی و اضطراب کمک برساند. نکته جالب‌تر این است که اگر کسی قبلا از دارو‌های ضدافسردگی استفاده کرده باشد، بیشتر از دیگران می‌تواند از مزیت‌های کورکومین در زردچوبه بهره‌مند شود.

زردچوبه می‌تواند به کنترل قند خون کمک برساند

مطالعات علمی درباره کورکومین نشان می‌دهند که این ماده می‌تواند کارکردی مشابه با ترکیبات ضد قند خون داشته باشد و درنتیجه به کنترل قند خون در افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ کمک کند. توجه داشته باشید که کنترل قند خون نقش بسیار مهمی در سلامت ما دارد و از مشکلات بعدی مرتبط با دیابت، مانند نوروپاتی (آسیب‌دیدگی سیستم عصبی) و نفروپاتی (بیماری‌های کلیوی مرتبط با دیابت) جلوگیری می‌کند. محققان می‌گویند که کورکومین می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به دیابت هم کمک کند یا حتی این بیماری را به تاخیر بیندازد، هرچند که یافته‌های علمی در این مورد هنوز به بررسی‌های بیشتر نیاز دارند.

زردچوبه می‌تواند از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کند

آمار‌ها نشان می‌دهند که ساکنان هند در مقایسه با ساکنان اروپا و آمریکا، از نظر نرخ ابتلا به آلزایمر وضعیت بهتری دارند. پاسخ به دلایل این تفاوت واقعا پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، اما بخشی از ماجرا به زردچوبه برمی‌گردد. مصرف زردچوبه در هند قدمتی بیشتر از هزار سال دارد و این سنت قدیمی در جهان جدید همچنان حفظ شده است، درحالی که بسیاری از غذا‌های هندی حاوی مقادیر بالایی از ادویه‌های خاص مانند زردچوبه هستند. محققان هنوز درحال بررسی رابطه میان زردچوبه و آلزایمر هستند، اما می‌گویند که کورکومین می‌تواند پلاک‌های مرتبط با آسیب‌های عصبی در مغز را سرکوب کند.

منبع:سلامت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: