کد خبر: ۳۷۶۰۸۶
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
0
یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه امنیت شغلی نیروی کار با انعقاد قرارداد‌های کوتاه مدت از بین می‌رود، تاکید کرد: وزارت کار از طریق سامانه جامع روابط کار می‌تواند جلوی بستن قرارداد‌های موقت و سفید امضا را بگیرد.
امنیت شغلی کارگران در مسلخ قرارداد‌های موقت
حمید نجف در گفتگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت قرارداد‌های کار در کشور اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم جامعه کارگری که از دیرباز مطرح بوده، مبحث قرارداد‌های موقت است که متاسفانه بی ثباتی شغلی را رقم زده و در سال‌های اخیر تشدید هم شده است.

وی ادامه داد: به دلیل نبود امنیت شغلی، کارگر از فردای خودش خبر ندارد و نگران آینده کاری خود است، چون نمی‌تواند وامی بگیرد یا حتی ازدواج کند.

این کارشناس حوزه کار با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار گفت: از هر راهکاری که بتواند در بستر آی تی اتفاق بیفتد و به ساماندهی قرارداد‌های کار و ثبات شغلی کارگران کمک کند، استقبال می‌کنیم و دولت می‌تواند از این طریق پایگاهی داشته باشد و اطلاعات کارگرانی که در بخش‌های مختلف صنعت، تولید و خدمات اشتغال به کار دارند ثبت کند تا برخی کارفرمایان نتوانند کارگران را به راحتی تعدیل یا اخراج کنند.

نجف با انتقاد از عدم تبدیل وضعیت قرارداد‌های کارگران گفت: بعضا می‌بینیم که در یک مجموعه یا واحد تولیدی کارگری ۲۸ سال مشغول کار است، ولی هنوز با قرارداد موقت و یکساله به کار گرفته شده و هر سال این قرارداد تمدید می‌شود، در حالی که این مساله به بی ثباتی شغلی دامن می‌زند.

وی گفت: امروز در هر بنگاه یا شرکتی که نیروی کار سه سال مداوم در آن کار کند تبدیل وضعیت می‌شود و قرارداد ۱۰ ساله یا مستقیم با او منعقد می‌شود تا هم آن مجموعه، نیروی کار خود را حفظ کند و هم نیروی کار از آینده شغلی خود اطمینان خاطر پیدا کند.

به گفته این کارشناس حوزه کار، امنیت شغلی نیروی کار با انعقاد قرارداد‌های کوتاه مدت و حتی یکساله از بین می‌رود و وزارت کار با سامانه جامع روابط کار می‌تواند جلوی بستن قرارداد موقت و سفید امضا را بگیرد و کارفرمایان را به بارگذاری قرارداد کار ملزم کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: