کد خبر: ۳۷۶۳۰۰
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
0
۱۵۰ مدرسه برکت با ۶۶۵ کلاس درس با سرمایه گذاری ۷۷۳ میلیارد ریالی در سراسر کشور به بهره برداری رسید.
افتتاح ۱۵۰ مدرسه برکت در مناطق محروم
در مراسمی با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از اعضای هیات امنا ستاد اجرایی فرمان امام، ۱۵۰ مدرسه برکت به بهره‌برداری رسید.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن تشکر از ستاد اجرایی فرمان امام گفت: یکی از برکات ستاد اجرایی به قله رساندن سلامت کشور با واکسیناسیون بود که بازگشایی حضوری مدارس مرهون این تلاش ستاد اجرایی فرمان امام است.

وی با اشاره به کمبود مدرسه به دلیل فرسودگی و مسائل مهاجرتی و فرهنگی تصریح کرد: آموزش و پرورش جز با کمک مجموعه‌هایی، چون ستاد اجرایی فرمان امام نمی‌تواند اداره شود و از ۲۷۰۰ مدرسه‌ای که تعهد شده ۱۷۰۰ مدرسه محقق شده است و تشکر می‌کنیم.

۲۰۰ مدرسه جایگزین مدارس کانکسی می‌شود

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم گفت: بنیاد برکت در سال جاری ساخت ۲۰۰ مدرسه جدید با ۱۰۰۰ کلاس درس را با اولویت جایگزینی با مدارس کانکسی در دستور کار دارد و ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این منظور تخصیص داده است.

با افتتاح این ۲۰۰ مدرسه جدید، تعداد مدارس آماده بهره‌برداری و تکمیل شده برکت تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۲ هزار مدرسه با ۱۱ هزار کلاس درس می‌رسد.

ترکمانه در ادامه بیان داشت: در حال حاضر ۳ هزار و ۷۵۰ روستا در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت قرار دارند و ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس برکت مشغول به تحصیل هستند.

همچنین عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در ۳ حوزه توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و امدادی و زیربنایی فعالیت می‌کند.

وی افزود: ۷۵ درصد از فعالیت‌های ستاد به فعالیت‌های توانمندسازی اقتصادی اختصاص می‌یابد و ۲۵ درصد باقی مانده صرف فعالیت‌های امدادی و زیربنایی می‌شود.

نوروزی گفت: ۱۸۲ هزار طرح اقتصادی را اجرا کرده‌ایم که از این عدد ۱۷۱ هزار طرح در بنیاد برکت رخ داده است و مجموعاً ۱۵۹ هزار میلیارد را در حوزه‌های اقتصادی سامان داده‌ایم که نتیجه آن یک میلیون و ۹۸ هزار فرصت شغلی بود.

سرپرست ستاد اجرایی مطرح کرد: امروز ستاد به بازوی توانمند خدمت در کشور تبدیل شده و امیدواریم این خدمات هرروز گسترده‌تر شود و آثارش را مردم بیش از پیش بچشند.

در پایان این مراسم؛ تفاهم نامه جامع همکاری بین وزیر آموزش و پرورش و سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام به امضا رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: