کد خبر: ۳۷۶۴۸۸
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
0
محصولات جدید سن‌دیسک می‌تواند وزن حافظه‌هایی را که حمل می‌کنید تا ۸۴ درصد کاهش دهد.
سن‌دیسک از SSD ماژولار PRO-BLADE رونمایی کرد
وسترن دیجیتال به‌تازگی در رویداد What's Next Western Digital از محصولات جدیدی تحت برند سن‌دیسک رونمایی کرد. محصولاتی که مشکلات پیش روی تولیدکنندگان محتوای حجیم را حل خواهد کرد. در میان محصولات جدید جذاب‌ترین محصول را می‌توان اکوسیستم حافظه SSD ماژولار PRO-BLADE سن‌دیسک دانست.

وسترن دیجیتال محفظه‌ای خاص با نام PRO-BLADE SSD Mag را برای حافظه‌های NVMe SSD خود طراحی کرده است که می‌توانید به دو شکل از آن‌ها استفاده کنید؛ استفاده از محفظه PRO-BLADE TRANSPORT برای تبدیل NVMe به یک SSD پرسرعت قابل حمل یا استفاده از PRO-BLADE STATION که عملکردی مشابه مدل قبلی دارد؛ با این تفاوت که به جای پشتیبانی از یک PRO-BLADE SSD Mag، از چهارتا پشتیبانی می‌کند.

حافظه‌های ماژولار جدید PRO-BLADE برای کسانی طراحی شده که همواره حجم زیادی از حافظه‌ها را با خود حمل می‌کنند و پس از آن نیز به‌سرعت به انتقال اطلاعات نیاز پیدا می‌کنند؛ مانند طبیعت‌گردانان یا تصویربردارانی که عموماً از سیستم خانگی خود دور هستند و نیاز دارند در حین حرکت نیز بتوانند محتوای خود را به سرعت انتقال دهند.

علاوه بر سرعت، بخش دیگری که در سری PRO-BLADE محلی برای مانور وسترن دیجیتال شد، فاکتور وزن است. به‌طوری که به گفته این شرکت، در یک بررسی واقعی، شخصی که همواره ۱۹ کیلوگرم از حافظه‌های مختلف را با خود حمل می‌کرد، با استفاده از سری PRO-BLADE این وزن را به ۳ کیلوگرم کاهش داده است.

وسترن دیجیتال همچنین با مجهز کردن PRO-BLADE TRANSPORT به USB-C این اجازه را به کاربران داده است تا به‌طور مستقیم محتوای خود را روی حافظه ذخیره کنند؛ در این حالت دیگر نیازی به انتقال اطلاعات پی‌در‌پی نخواهد بود و همواره به حجم زیادی از فضای ذخیره‌سازی دسترسی خواهید داشت.

SSD Mag برای اتصال به محفظه‌های TRANSPORT یا STATION از رابطی ۴۰ پین استفاده می‌کند که به‌صورت اختصاصی برای همین مدل توسعه یافته است. درحقیقت وسترن دیجیتال با توسعه این رابط سعی داشته تا کمترین کاهش سرعت را متوجه حافظه‌های NVMe کند؛ به‌طوری‌که به ادعای این شرکت هیچ کاهش سرعتی متوجه حافظه‌های NVMe نخواهد شد و کاربران می‌توانند بسته به محفظه انتخابی به ترتیب سرعت خواندن و نوشتن تا ۳ گیگابیت‌برثانیه و ۲٫۶ گیگابیت‌برثانیه را تجربه کنند. علاوه‌بر‌این رابط یادشده اجازه تعویض سریع حافظه را بدون آن که نیاز باشد برق ورودی قطع شود (ویژگی Hot Swap)، نیز می‌دهد. SSD Mag سن‌دیسک همچنین می‌تواند از سقوط حافظه تا ارتفاع ۳ متری محافظت کند.

سن‌دیسک برای افزایش کیفیت و مقاومت بدنه SSD Mag از آلومینیوم برای ساخت آن استفاده کرده است. همچنین به اعلام این شرکت رابط اختصاصی ۴۰ پین نیز توانایی اتصال تا حداقل ۲۰۰۰ بار به محفظه‌های TRANSPORT یا STATION را دارد.

محفظه TRANSPORT از یک پورت USB-C ۳.۲ Gen ۲x۲ با سرعت ۲۰ گیگابیت‌برثانیه و تمهیدات لازم برای کنترل دمای آن بهره می‌برد. محفظه PRO-BLADE STATION نیز به‌منظور پشتیبانی از حداکثر سرعت انتقال، به یک پورت Thunderbolt ۳ مجهز شده و برای کنترل دمای دستگاه نیز از ویژگی Active Cooling و مسیر‌های تهویه هوا بهره می‌برد.

درکنار محصولات معرفی‌شده، شرکت سن‌دیسک نیز از کارت‌های حافظه Extreme PRO UHS-I در هر دو فرم‌فکتور SD و microSD رونمایی کرده؛ از اصلی‌ترین تفاوت‌های این مدل با مدل قبلی UHS-I، امکان خواندن اطلاعات تا سقف ۲۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه محسوب می‌شود که در مقایسه با نسل قبل تقریباً ۲ برابر شده است!

پیش از این سن‌دیسک از رابط‌هایی برای افزایش سرعت نسل قبلی کارت‌های Extreme PRO UHS-I استفاده می‌کرد که می‌توانست سرعت حافظه را تا ۱۷۰ مگابایت‌برثانیه افزایش دهد؛ بهبود‌هایی که سبب شده افزایش سرعت نسل جدید حاصل شود.

برای بهره‌مندی از سرعت‌های بالاتر می‌توانید از کارت‌خوان PRO-READER استفاده کنید که قابل استفاده در PRO-DOCK۴ خواهد بود. بدیهی است که درصورت استفاده از کارت‌خوان‌های دیگر شرکت‌ها، سرعت کارت حافظه برابر با سرعت معمولی UHS-I خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: