April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۱۵۰
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
معاون وزیر اقتصاد گفت: همکاری های بین ایران و اسلواکی در بخش های مختلف اقتصادی گسترش می یابد.
توسعه همکاری ایران و اسلواکی در بخش های اقتصادی
فکری گفت: در اولین کمیسیون همکاری مشترک اقتصادی میان ایران و اسلواکی در خصوص سرمایه گذاری‌های مختلف بحث و گفتگو شد همچنین ۲ کشور با الهام از پیشینه مثبت همکاری ها، گام‌های بلندی برای توسعه و ارتقاءهمکاری‌های دوطرفه در برخی از زمینه‌های مورد علاقه یکدیگر برداشته اند.

به گفته معاون وزیر اقتصاد قرار است ۲ کشور ایران و اسلواکی با کمک نقشه راه سیاسی برای ایجاد زیرساخت‌های دوجانبه از طریق گفتمان سیاسی ترسیم کنند و همچنین امید می‌رود بخش خصوصی هم روابط خود را با کشور اسلواکی توسعه دهد.

آقای فکری می‌گوید: تحرکات بخش‌های خصوصی ۲ کشور، ترسیم چشم انداز‌های جدید و افزایش حجم مبادلات تجاری از دیگر برنامه‌های این ۲ کشور در بخش‌های مختلف بود.

آقای مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه نیز با اشاره به سوابق همکاری ایران و اسلواکی در حوزه صنعت، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را گامی مهم برای تقویت همکاری‌های تجاری ۲کشور دانست.

کشور اسلواکی در اروپای مرکزی قرار گرفته و در همسایگی کشور لهستان واقع شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: