April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۲۲۴
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
0
به گفته دو منبع آگاه، شرکت ایربی‌ان‌بی (Airbnb) که در زمینه اجاره مکان‌های اقامتی فعالیت می‌کند، قصد دارد کسب‌وکار محلی خود در کشور چین را تعطیل کند.
شرکت Airbnb کسب‌وکار خود را در چین تعطیل می‌کند
طبق گزارش‌های منتشر شده، تمام داده‌های مربوط به چین شامل خانه‌ها و تجربیات تا تابستان امسال از Airbnb حذف خواهد شد. با این وجود، فعالیت‌های این شرکت در چین با تمرکز روی مسافرانی که قصد انجام سفر‌های خارجی دارند، ادامه پیدا می‌کند.

Airbnb اولین بار خدمات خود را سال ۲۰۱۶ در چین ارائه کرد و از آن زمان تاکنون با رقابت شدیدی از سوی نمونه‌های چینی مواجه شده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، بازار ایربی‌ان‌بی در چین، در گذشته نیز بسیار پرهزینه و پیچیده بوده و اکنون با همه‌گیری کرونا، مشکلات و تاثیر آن‌ها روی عملکرد آن افزایش پیدا کرده است.

با وجود اینکه Airbnb در چین برندسازی خوبی داشته و همچنین «نیتن بلکارچک»، بنیانگذار آن به عنوان رئیس این بخش منصوب شده، فعالیت این پلتفرم در چین تقریبا ۱ درصد از درآمد چند سال گذشته آن‌ها را به خود اختصاص داده است.

طبق گفته منابع، سفر‌های خارجی چین فرصت مهم‌تری برای Airbnb محسوب می‌شود و آن‌ها اکنون روی جذب مسافران چینی تمرکز خواهند کرد که که قصد سفر به خارج را دارند. یکی از منابع CNBC همچنین توضیح می‌دهد که ایربی‌ان‌بی همچنان در پکن دفتری با صد‌ها کارمند خواهد داشت.

سهام این شرکت در سال جاری میلادی هم‌راستا با سایر کمپانی‌های دنیای فناوری، کاهش قیمت را تجربه کرده و بیش از ۳۰ درصد سقوط کرده است. با این وجود ارزش سهام آن همچنان بالاتر از قیمتش در زمان عرضه اولیه در سال ۲۰۲۰ و پیش از همه‌گیری کووید-۱۹ است. Airbnb در روز‌های اولیه همه‌گیری با مشکل مواجه شده بود و حدود ۲۵ درصد از کارکنانش را اخراج کرد. سپس در نوامبر سال ۲۰۲۰ یک شرکت عمومی شد.

با شروع دوباره مسافرت‌های کاربران، تجارت Airbnb نیز کمی بهبود یافته و امسال شاهد افزایش اجاره‌های بلندمدت خود بوده است. با این حال، بخش چین همچنان رشد بسیار کندتری داشته، زیرا بار‌ها برای مقابله با موج‌های شیوع کرونا، تعطیل شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: