کد خبر: ۳۷۷۶۱۸
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
0
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید پهپادهایی شدند که در جابجایی بارها و تصویر برداری از شهر ها خدمات رسانی می‌کند.
ساخت پهپادهایی بومی برای حمل بار و تصویر برداری از شهرها
خانی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: پهپاد‌های شرکت دانش بنیان ما در دو نوع عمود پرواز و بال ثابت هستند. از پهپاد‌های عمود پرواز در زمینه‌های تصویربرداری، نقشه برداری و سمپاشی استفاده می‌شود. پد فرود پهپاد که روی پهپاد عمود پرواز تعبیه شده با ایجاد محل و امکانات مناسب برای فرودآمدن و برخواستن پهپاد‌ها یک بستر برای پهپاد‌های سمپاش در مزارع کشاورزی، پهپاد‌های حمل بار جهت حمل و نقل کالا‌های پستی و همچنین جابجایی‌هایی که در بین بیمارستان‌ها انجام می‌شود از قبیل اعضا بدن، نمونه‌های آزمایش، تجهیزات پزشکی و با سایر مواردی که باید به سرعت در بین بیمارستان‌ها منتقل شود کاربرد دارد.

پهپاد‌های عمودپرواز محدودیت‌های پروازی از قبیل تایم پروازی کمتر به دلیل مصرف زیاد برق از باتری دارند. اما توانایی فرود و برخواستن به صورت عمودی در هر نقطه‌ای را داشته و بیشترین کاربرد در صنعت پهپاد‌ها را دارا هستند.

ساخت پهپادهایی بومی برای حمل بار و تصویر برداری از شهرها

خانی تاکید کرد که کمک به مسیر یابی در شهر ها و به روز رسانی وضعیت ترافیکی از دیگر کاربرد های این پهپادها است. پهپاد های بال ثابت در حوزه تصویربرداری و نقشه برداری در مساحت های خیلی زیاد استفاده می شود. این پهپاد می‌تواند با پرواز در مناطق شهری و در ارتفاع زیاد آخرین وضعیت راه ها را به صورت سه بعدی و برخط تصویربرداری کند. اما پهپاد های بال ثابت تایم پروازی زیادتری دارند چون از یک موتور در آن ها استفاده شده و می‌توانند تا دو ساعت به پرواز خود ادامه داده و نقشه برداری کنند.

او معتقد است که پهپادهای بال ثابت شرکت دانش بنیان ما تنها پهپادی است که برای اولین بار در جهان با قابلیت تصویربرداری از شهر ها تولید شده است که در  پرواز نیاز به یک پرتاب کننده و همچنین یک باند فرود دارند. قیمت پهپادهای بال ثابت گران‌تر از پهپادهای عمود پرواز است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: