April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۶۲۶
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
0
چرخ‌ها یکی از اجزای خودرو هستند که توسط عموم مردم مهجور واقع شده و به آن‌ها اهمیت داده نمی‌شود. این در حالی است که انتخاب تایر و رینگ مناسب برای خودرو یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که برای گرفتن یک سواری نرم‌تر و بهتر می‌توان انجام داد. دو نوع رینگ مختلف مهم در بازار وجود دارد که علاوه بر فرمان‌پذیری و شتاب، هزینه‌ی نگهداری آن‌ها نیز متفاوت بوده و برخی از آن‌ها تعمیر و ترمیم‌پذیر هستند و برخی خیر. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا رینگ‌های آلومینیومی و فولادی را مقایسه کنیم.
تفاوت رینگ آلومینیومی و فولادی چیست؟
چرخ‌ها یکی از اجزای خودرو هستند که توسط عموم مردم مهجور واقع شده و به آن‌ها اهمیت داده نمی‌شود. این در حالی است که انتخاب تایر و رینگ مناسب برای خودرو یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که برای گرفتن یک سواری نرم‌تر و بهتر می‌توان انجام داد. دو نوع رینگ مختلف مهم در بازار وجود دارد که علاوه بر فرمان‌پذیری و شتاب، هزینه‌ی نگهداری آن‌ها نیز متفاوت بوده و برخی از آن‌ها تعمیر و ترمیم‌پذیر هستند و برخی خیر. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا رینگ‌های آلومینیومی و فولادی را مقایسه کنیم.

با انتخاب رینگ مناسب می‌توان فرمان‌پذیری و شتاب خودرو را بهبود ببخشید. رینگ از آلیاژ‌های مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از این متریال‌ها، شخصیت متفاوتی به خودرو می‌بخشد.

رینگ آلومینیومی
اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ آلومینیومی برای شما مناسب‎تر است. بیش‌تر رینگ‌های آلومینیومی چشم‌نوازتر از رینگ‌های فولادی هستند و سواری بهتری را نسبت به آن‌ها به ارمغان می‌آورند. این رینگ‌ها با ریختن ترکیبی از آلومینیوم و نیکل به صورت مذاب داخل قالب‌های مختلف به‌دست می‌آیند و به علت تنوع قالب‌ها، دارای تعداد بیش‌تری از طرح‌ها نسبت به هم‌تراز‌های فولادی خود هستند.

رینگ‌های آلومینیومی سبک‌تر هستند و به همین علت، در بیش‌تر شرایط می‌توانند عملکرد بهتری را ارائه دهند. همچنین موجب می‌شوند که مصرف سوخت کمتر شود و این مسئله یکی از مهم‌ترین مزایای رینگ‌های آلومینیومی به خصوص در پیمایش درون شهری است. به علت وزن کم این رینگ‌ها، فشار کمتری به سیستم تعلیق وارد می‌شود و در نتیجه، شتاب بهتری را موجب می‌شوند.

مهم‌ترین عیب رینگ آلومینیومی، ماندگاری و نگهداری آن است. در بعضی از جاده‌ها و به خصوص جاده‌های ناهموار ایران، فشار وارد شده به این رینگ‌ها می‌تواند موجب خم شدن و حتی گاهی ترک خوردن آن‌ها شود. مسئله‌ای که در رینگ‌های فولادی سنگین‌تر و محکم‌تر پیش نمی‌آید. به علت ظرافتی که این رینگ‌ها دارند، زیبایی آن‌ها نیز بسته به نگهداری مالک می‌تواند زودتر یا دیرتر خدشه‌دار شود؛ ولی به هر حال، آسیب‌های ظاهری این نوع رینگ بیش‌تر از رینگ فولادی است.

به علت زیبایی و عملکرد بهتر، بیش‌تر شرکت‌های خودروسازی به صورت استاندارد از رینگ‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند. به طور کلی از نظر قیمتی این رینگ‌ها گران‌تر از رینگ‌های فولادی هستند.

رینگ فولادی
اگر راننده‌ای هستید که به دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ فولادی برای شما مناسب‌تر است. این رینگ‌ها مقاومت و وزن بیش‌تری دارند و برای استفاده طولانی مدت در زمستان، برف و خودرو‌های سنگین انتخاب بهتری هستند.

برعکس رینگ آلومینیومی، بزرگ‌ترین مزیت رینگ فولادی دوام آن است. شکستن و ترک خوردن رینگ فولادی غیرممکن است و ترک خوردن آن نیروی بسیار زیادی را می‌طلبد. اگر لایه رنگ روی آن نیز از بین نرود و از آن به طور مناسب نگهداری شود، زنگ نخواهد زد. اگر لایه‌ی رنگ روی آن از بین برود، خطر زنگ زدن وجود دارد.

خطر آسیب ظاهری به رینگ فولادی به علت سختی و مقاومت بیش‌تر آن کمتر است و ظاهری سخت‌تر دارد. به همین علت، ترمیم و تعمیر آن نیز راحت‌تر است و از بابت اینکه با ضربه رنگ آن از بین برود، خیالتان راحت خواهد بود. اگر رینگ فولادی شما خم شود، به‌راحتی می‌توانید با ابزاری مانند چکش آن را درست کنید و نگران آسیب ظاهری نباشید.

از نظر تنوع طرح‌ها، رینگ فولادی بازنده میدان است و به این علت که قالب‌های محدودی دارد، تنوع و تفاوت استایل‌هایش کمتر از هم‌تراز آلومینیومی است. در کل، ظاهر رینگ‌های فولادی به زیبایی رینگ‌های آلومینیومی نیست. البته کاور‌هایی برای رینگ‌های فولادی وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را زیباتر کند.

مهم‌ترین عیب رینگ‌های فولادی وزن زیاد آن‌هاست. به علت وزن زیاد، مرکز ثقل خودرو پایین‌تر می‌آید. وزن زیاد موجب می‌شود چابکی خودرو گرفته شود و شتاب آن کمتر شود. همچنین به سیستم تعلیق خودرو فشار بیش‌تری وارد می‌شود و ممکن است استهلاک خودروی شما بیش‌تر شود. وزن این رینگ در فصل زمستان و برف تبدیل به مزیت آن می‌شود و می‌تواند شما را از لیز خوردن روی یخ و برف نجات دهد. گاهی برخی از افراد در فصل‌های سرد از رینگ‌های فولادی و در فصل‌های گرم از رینگ‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند. در خودرو‌هایی که از ابتدا در آن‌ها از رینگ آلومینیومی استفاده شده، نباید از رینگ فولادی استفاده کرد. رینگ‌های فولادی سایز‌های محدودی دارند و از این نظر نیز می‌توانند با خودروی شما ناهماهنگی داشته باشند.

کدام مناسب‌تر است؟
اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ آلومینیومی برای شما مناسب‎تر است. اگر راننده‌ای هستید که به دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ فولادی برای شما مناسب‌تر است.

تفاوت رینگ آلومینیومی و رینگ فولادی چیست؟
اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ‌های آلومینیومی برای شما مناسب‎ترند. اگر راننده‌ای هستید که به دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ‌های فولادی برای شما مناسب‌تر هستند.

مزایای رینگ آلومینیومی چیست؟
اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ‌های آلومینیومی برای شما مناسب‎ترند. بیش‌تر رینگ‌های آلومینیومی چشم‌نوازتر از رینگ‌های فولادی هستند و سواری بهتری را نسبت به آن‌ها به ارمغان می‌آورند.

مزایای رینگ فولادی چیست؟
اگر راننده‌ای هستید که به دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ‌های فولادی برای شما مناسب‌ترند. این رینگ‌ها مقاومت و وزن بیش‌تری دارند و برای استفاده طولانی مدت در زمستان، برف و خودرو‌های سنگین انتخاب بهتری هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: