کد خبر: ۳۷۷۸۷۶
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
0
شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان دویست و هشتاد و یکمین نماد معاملاتی در بازار دوم در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران قرار گرفت.
شرکت «آسیاناما» در بازار فرابورس پذیرفته شد
شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان دویست و هشتاد و یکمین نماد معاملاتی و به عبارتی یکصد و هفتاد و پنجمین شرکت در بازار دوم در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران قرار گرفت.

مطابق با دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران، پذیرش سهام شرکت‌های سهامی عام صرفاً در بازار‌های اول و دوم و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط و پذیرش سایر اوراق بهادار صرفاً در بازار ابزار‌های نوین مالی صورت می‌پذیرد.

در بازار دوم فرابورس همانند بازار اول معاملات سهام شرکت‌های سهامی عام و تعاونی سهامی عام انجام می‌شود.

فرابورس همانند بورس یک بازار است که در آن سهام شرکت‌ها خرید و فروش شده و براساس عرضه و تقاضا قیمت گذاری می‌شود. با این تفاوت که به دلیل راحت‌تر بودن فرایند پذیرش و خرید و فروش در آن، شرکت‌های کوچک هم می‌توانند سهام خود را در بازار سرمایه عرضه کنند.

مهم‌ترین وظیفه فرابورس ایران، ساماندهی و هدایت طیف وسیعی از بنگاه‌های اقتصادی به منظور تأمین مالی از طریق بازار سرمایه است.

یادآور می‌شود، شرکت آسیاناما، در راستای تأمین نیاز‌های داخلی و همچنین صادرات به کشور‌های همسایه در سال ۱۳۸۵ با بررسی نیاز بازار داخلی و جهانی و تحقیقات گسترده علمی و صنعتی، با توجه به آلودگی هوای کشور، کمبود سوخت خودرو و برنامه مدون دوگانه سوز نمودن ۱۰ میلیون خودرو در ۵ سال آینده، بر آن شد تا در چارچوب طرح توسعه خود، کاربری شرکت را تغییر داده و اقدام به تولید مخازن گاز طبیعی فشرده کند.

گروه آسیاناما به عنوان بزرگترین تولید کننده پریفورم و مخازن گاز طبیعی فشرده در کشور‌های منطقه و کشور جمهوری اسلامی ایران با دو دیدگاه انسانی و اقتصادی اقدام به سرمایه گذاری به مبلغ ۵۰ میلیون یورو به منظور ساخت مخازن مذکور بر اساس استاندارد ایزو ۱۱۴۳۹ کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: