April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول نیوز در گفتگو با کارشناس بازار‌های مالی بررسی کرد؛
کد خبر: ۳۷۸۰۷۹
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
کارشناس بازار‌های مالی مطرح کرد: همانطور که می‌دانید قیمت طلا در کشور، دنباله رو نرخ دلار است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور بهتر است مردم در بازار طلا سرمایه گذاری کنند.
سرمایه گذاری در بازار طلا؛ آری یا خیر؟
افزایش انتظارات تورمی بر اثر شرایط اقتصادی اخیر و از طرف دیگر، بلاتکلیفی در نتیجه مذاکرات وین، باعث افزایش قیمت دلار و به‌تبع آن قیمت طلا و سکه شده است.

در همین رابطه نادر بذرافشان، دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد امکان تداوم روند افزایشی قیمت طلا و سکه در هفته گذشته به تجارت‌نیوز گفته است: نسبت به اواسط هفته گذشته بازار طلا و سکه مقداری روند کاهشی داشته. قیمت سکه امروز و در اولین روز کاری هفته، حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته.

او ادامه داد: در بازار‌های جهانی نیز در این چند روز اتفاق خاصی نیفتاده است. باتوجه به نوسانات قیمت دلار و اتفاقات سیاسی در هفته گذشته، روند قیمت‌ها صعودی بود. این روند افزایشی بیش از حد بوده و اکنون بازار باید روندی کاهشی را در پی بگیرد که درحال وقوع است.

بذرافشان گفت: در آینده ممکن است بین یک تا سه درصد در بازار طلای داخلی کاهش یا افزایش داشته باشیم. اگر بانک مرکزی بر بازار ارز نظارت داشته باشد و آن را کنترل کند احتمال کاهش قیمت طلا و سکه وجود دارد.
 

در همین رابطه فرهنگ حسینی کارشناس بازار‌های مالی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: همانطور که سال گذشته پیش بینی شد که قیمت طلا و سکه افزایش پیدا می‌کند، این امر اتفاق افتاد و نرخ طلا و سکه از رشد ۲۰ درصدی عبور کرده و فراتر رفتند.

وی افزود: همانطور که می‌دانید قیمت طلا در کشور، دنباله رو نرخ دلار است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور بهتر است مردم در بازار طلا سرمایه گذاری کنند.

این کارشناس بازار‌های مالی مطرح کرد: در شرایطی که شاخص بازار‌ها با افت قیمت روبه رو می‌شود، سرمایه گذاران به فکر فروش دارایی خود می‌افتند تا سرمایه خود را به بازار دیگری منتقل کنند، اما اغلب پشیمان می‌شوند.

حسینی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران باید مانند زمانی که بازار در رشد به سر می‌برد، در افت آن هم بازار را ترک نکنند و به مرور با خرید از بازار، رشد سود خوبی را کسب کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: