April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
بیماری کرونا عامل تشدید فقر و بی‌عدالتی شده است
کد خبر: ۳۷۸۱۸۹
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
0
نماینده کارگران ایران در سازمان بین‌المللی کار گفت: بحران کرونا آثار زیانباری بر دنیای کار داشته است که مهم‌ترین آن تشدید فقر، بی عدالتی و بیکاری ناشی از بین رفتن چند ده میلیون شغل بوده است.
کرونا،دلیل مهم و اصلی بحران بیکاری
سید محمد یاراحمدیان، نماینده و سرپرست هیأت کارگری جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سازمان بین‌المللی کار، ژنو در سخنانی با بیان آیه «وان لیس الانسان الا ما سعی» (برای انسان بهره‌ای جز سعی و کوشش او نیست)، خطاب به هیات رییسه و نمایندگان گروه‌های کارگر، کارفرما و دولت گفت: به نمایندگی از میلیون‌ها کارگر تلاشگر و خستگی ناپذیر کشورم، پیام صلح، مودت و دوستی مردم سرزمین کهن و باستانی ایران زمین را پذیرا باشید.

بحران کرونا آثار زیانباری بر دنیای کار داشته است که مهمترین آن تشدید فقر، بی عدالتی، بیکاری ناشی از بین رفتن چند ده میلیون شغل بوده و گزارش‌های سازمان بین المللی کار تأکید می‌کند که خسارات وارده به کشور‌های در حال توسعه و دارای درآمد متوسط به پایین، بسیار شدیدتر بوده است. این کشور‌ها در مرحله همه گیری کرونا به دلیل اقتصاد غیر رسمی غالب، پوشش نا کافی تأمین سلامت و توسعه نا کافی در زیر ساخت‌های نظام سلامت، صدمات اجتماعی و اقتصادی بیشتری را تجربه کردند.

در آغاز پاندمی کرونا درکشور من ایران به دلیل تحریم‌های دارویی قدرت‌های بزرگ، اما غیر مسئول، چند ده هزار کارگر جان خود را از دست دادند، ولی با همت دانشمندان و نخبگان، واکسن مناسب تولید وپس از واکسیناسیون بیش از هشتاد درصدی، این طوفان بیماری، فروکش و این بحران مهار شد.

کرونا بانگ بیدار باشی برای کل جهان است که امنیت و سلامت تک تک انسان‌ها به هم وابسته است، فلذا پیشنهاد دارم بی تعهدی و ظلم آشکار بعضی ازدولت‌های مسئول در قبال سایر کشور‌ها مورد سؤال و مؤاخذه نهاد‌های بین المللی نظیر سازمان بین المللی کار قرار گیرند و در سابقه تاریخی این نهاد بین المللی ثبت شود.

ادامه اعمال تبعیض و تحریم ناروا، غیر قانونی و فاقد مبانی اخلاقی و انسانی سازمان بین المللی کار بر علیه کارگران ایران که در حدود دو دهه گذشته ادامه داشته بی تردید در تغایر فاحش با اهداف و آرمان‌های بنیانگذاران سازمان بین المللی کار بشمار می‌رود، فلذا امیدواریم در دوره جدید مدیریتی دبیرکل سازمان بین المللی، کار با مشی سازنده و مسؤلانه، کارگران ایران بتوانند از مجموعه‌ی خدمات دپارتمان‌های مختلف بهره‌مند شوند.

وی در ادامه گفت: میلیون‌ها کارگر مهاجر افغانستانی که به دلیل موضوعات حادث شده در کشورشان، میهمان کشور ایران هستند به دلیل عدم سازماندهی، با مشکلات متعددی روبرو هستند که امیدواریم با همکاری و مشارکت دپارتمان‌های مربوطه سازمان بین المللی کار و کنفدراسیون بین المللی کارگران «آی تی یو سی» بتوانیم با تأسیس کمیته مشترک، نسبت به رفع و حل آن مشکلات اقدام کنیم.

در کشور‌های توسعه یافته و اقتصاد‌های پیشرفته، مطالبات کارگران، حقوق بیشتر، رفاه بالاتر، زندگی شایسته‌تر و نظایر آن مطرح است، در صورتی که در کشور‌های که جنگ به آن‌ها تحمیل شده مطالبات کارگران یافتن شغل برای مبارزه با فقر و گرسنگی و به عبارتی زنده ماندن است، در این شرایط ناگوار، همه‌ی ما نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت‌ها به نسبت، مسؤل هستیم و باید اولویت مجموعه اقدامات ما در راستای عدالت اجتماعی، مطالبه حق، صلح و امنیت جهانی باشد، همه ما مکلف هستیم، دولت‌هایی که با اهداف استعمارگری و تفکر سلطه گری، جنگ را در کشور‌ها به ارمغان می‌آورند، محکوم نماییم.

در پایان ضمن عرض تبریک به جناب آقای «گیلبرت اف هانگبو» به عنوان یازدهمین مدیرکل سازمان بین المللی کار، برای ایشان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در زمان مدیریت متعهدانه و مسؤلانه ایشان، کارگران سراسر دنیا شاهد زندگی شایسته‌ای باشند.

برای زندگی شایسته کارگران، با هم فکر می‌کنیم و سپس برنامه ریزی می‌کنیم و حتما این آرزو را محقق می‌کنیم. از توجه همگان صمیمانه متشکرم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: