کد خبر: ۳۷۸۲۸۲
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
رئیس کمیته امداد گفت: براساس مصوبه شورای مرکزی زکات دست‌کم ۶۰ درصد از زکات باید سر سفره نیازمندان قرار گیرد که در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی بیش از ۸۰ درصد از زکات صرف معیشت نیازمندان می‌شود.
بیش از ۸۰ درصد از زکات صرف معیشت نیازمندان می‌شود
سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در نخستین جلسه شورای زکات استان کردستان با بیان اینکه زکات موجب طهارت مال است و تزکیه روح را در پی دارد، گفت: براساس مصوبه شورای مرکزی زکات دست‌کم۶۰ درصد از زکات باید سر سفره نیازمندان قرار گیرد که در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی بیش از ۸۰ درصد از زکات صرف معیشت نیازمندان می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد از زکات هم صرف هزینه‌های عمرانی عام‌المنفعه در مناطق محروم می‌شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه افراد تحت حمایت کمیته امداد، بهزیستی و خانواده‌های نیازمند در روستا‌ها و مناطق محروم، مستحق دریافت زکات هستند، اضافه کرد: زکات می‌تواند در بحث کمک به ازدواج جوانان صرف شود. همچنین کمک به درمان نیازمندان از محل زکات، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

بختیاری با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی منابع و مصارف زکات، خاطرنشان کرد: مودیان باید بدانند که زکات پرداخت شده در چه محلی مصرف شده؛ این حق آنان است و باید در این زمینه شفاف‌سازی و اعتمادافزایی شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا برنامه این است که داشبورد مدیریتی زکات در اختیار نمایندگان، ولی فقیه به عنوان رئیس شورای زکات استان قرار گیرد و گزارش زکات هر شهرستان و محل مصرف آن شفاف اعلام شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۵۰ میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع‌آوری شد، عنوان کرد: سهم استان کردستان در این مبلغ ۵۰ میلیارد بوده که نشانه اعتقاد دینی و قلبی مردم استان به این فریضه و ثمره کار فرهنگی و ترویج و تبلیغ زکات است.

وی با تقدیر از عملکرد رسانه ملی در زمینه ترویج، تبلیغ و فرهنگ‌سازی زکات گفت: با فعالیت اعضای شورای زکات و با همکاری صدا و سیما، اصحاب رسانه، ائمه جمعه و جماعات و تبلیغ و ترویج این فریضه، زکات می‌تواند بخش زیادی از مشکلات نیازمندان را حل کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: