نمایشگاه گردشگری در سکوت و رکود برگزار شد
کد خبر: ۳۷۸۳۷۷
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
0
نخستین نمایشگاه گردشگری جهان اسلام در محل نمایشگاه شهر آفتاب در شرایطی بی فروغ و در سایه بی تفاوتی مسوولان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.
وزارت میراث فرهنگی در خواب
نخستین نمایشگاه گردشگری جهان اسلام در محل نمایشگاه شهر آفتاب در شرایطی بی فروغ برگزار شد. تعداد اندک شرکت کنندگان، غرفه‌های کم و تنوع ناچیز، فضایی کسالت آور را به وجود آورده بود. از سوی دیگر مردم برای بازدید از این نمایشگاه نیامده بودند و مورد استقبال قرار نگرفت. بدتر آنکه نمایشگاه گردشگری متولی نداشت، به نوعی که نه تنها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نمایشگاه حضور نداشت، بلکه اداره میراث تهران نیز نیامده بود.

غرفه داران به هیچ عنوان از این نمایشگاه راضی نبودند. آن‌هایی که آمده بودند از بی توجهی مسوولان به ویژه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نه تنها متعجب بلکه شوکه شده بودند و از اینکه حتی یکی از مسوولان این وزارتخانه عریض و طویل برای افتتاح نمایشگاه نیامد و حتی افتخار بازدید نمایشی را هم ندادند ابراز تاسف می‌کردند.

فاتحه گردشگری خوانده است

یکی از غرفه داران با اعلام اینکه فقط خودمان برای بازدید از غرفه‌ها مراجعه می‌کنیم گفت: وقتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی گردشگری کشور در این نمایشگاه حضور نمی‌یابد، باید فاتحه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی خوانده شود. این غرفه دار با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد مسوولان وزارت میراث درک درستی از گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ندارند گفت: رکود در این صنعت پولساز نشان می‌دهد که آقایان این کاره نیستند.

بچه یتیم با استعداد، اما زباله گرد

یکی دیگر از غرفه داران با انتقاد از اینکه نمایشگاه گردشگری در شهر آفتاب برگزار شد گفت: نمایشگاه آفتاب در فاصله دور از تهران قرار دارد و بدلیل دوری مصافت، مردم رغبتی به بازدید از نمایشگاه ندارند. این غرفه دار با اعلام اینکه ایران در تمامی بخش‌های صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی از توانمندی قابل توجهی برخوردار است گفت: با وجود این همه ظرفیت که هر کدام می‌تواند جاذبه‌ای برای گردشگران داخلی و خارجی باشد، متاسفانه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی کشور به بچه یتیم، اما با استعدادی می‌ماند که بدلیل نداشتن متولی، زباله گرد شده است. این غرفه دار از بی توجهی مسوولان وزارت میراث و گردشگری بشدت انتقاد کرد و گفت: باید برای مسولان این وزارتخانه تاسف خورد که بدین اندازه نسبت به آینده کشور بی توجه هستند.

چرت زدن در نمایشگاه

یکی از غرفه دارانی که با ظرفیت بالایی به نمایشگاه گردشگری آمده بود، غرفه "چرمهین" بود که به همت شهردار دلسوز خود، سعی داشت ظرفیت‌های گردشگری این منطقه را به نمایش بگذارد. یکی از مسوولان چرمهین با انتقاد شدید از وضعیت نمایشگاه گردشگری گفت: نمایشگاه قبلی گردشگری در محل نمایشگاه بین المللی برگزار شد و مراجعه کننده به اندازه‌ای زیاد داشتیم که فرصت پاسخگویی نداشتیم.
 
وی با اعلام اینکه در نمایشگاه قبلی گردشگری، تورگردانان نیز حضور داشتند گفت: تورگردانان در نمایشگاه قبلی اطلاعات چرمهین را گرفتند و تور‌های داخلی و خارجی بسیاری را به این منطقه خوش آب و هوا با جاذبه گردشگری آوردند. این مسوول غرفه چرمهین با اعلام اینکه در نتیجه نمایشگاه قبلی، تور‌هایی از ایتالیا و اسپانیا به چرمهین آمدند گفت: تور‌های بسیاری از استان‌های داخلی کشور نیز برای بازدید و اقامت به چرمهین آمدند. وی با ابراز تاسف از اینکه در نمایشگاه شهر آفتاب هیچ رونقی را شاهد نیستیم گفت: در نمایشگاه بین المللی تا ساعت ۱۰ شب بازدید کننده داشتیم و هنگامی که برای استراحت می‌رفتیم به جای خوابیدن بی هوش می‌شدیم در حالی در نمایشگاه شهر آفتاب دایم چرت می‌زنیم، زیرا هیچ کس برای بازدید نمی‌آید که دلمان خوش باشد به یک نفر پاسخ می‌دهیم. این غرفه دار با اعلام اینکه بنا داریم قبل از پایان نمایشگاه، محل را ترک کنیم گفت: نمایشگاه گردشگری شهر آفتاب هیچ فایده‌ای نداشت و تنها هزینه سنگینی را بر دوش غرفه داران گذاشت.

وزارت بی خاصیت

به خاطر داریم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وجود تاکید بر کوچک شدن دولت که در برنامه‌های توسعه آمده بود، بر تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید داشتند تا از یک سو به وضعیت گردشگری کشور سامان داده شود و از سوی دیگر مجلس بتواند وزیر گردشگری را بازخواست یا حتی استیضاح کند، اما از روزی که وزارت میراث تشکیل شده، هیچ تفاوتی با قبل نکرده و همچنان در بدترین شرایط گردشگری به سر می‌بریم. صنایع دستی رونقی ندارد و میراث فرهنگی همچنان رو به نابودی و سواستفاده است.
 
اکنون نیز که وزارت میراث فرهنگی داریم، مجلس چشم وگوش خود را به روی کمکاری این وزارتخانه بسته است. اکنون که وزارت میراث فرهنگی حتی افتخار نداده در این نمایشگاه حضور نمایشی و فرمایشی داشته باشد، نمایندگان مجلس باید پاسخ دهند که چرا در برابر این همه بی تفاوتی سکوت کرده اند؟ نمایندگانی که رای اعتماد بالایی به ضرغامی دادند تا وزیر شود و از کنار انتقاد‌های مخالفان مبنی بر ناآگاهی ضرغامی از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بسادگی گذشتند، امروز باید به عنوان نماینده مردم در خانه ملت، وزیر میراث فرهنگی را استیضاح کنند تا مشخص شود چرا ضرغامی بدین اندازه بی تفاوت است و توضیح دهد در اتاق وزارت خانه اگر کاری برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام نمی‌شود، پس چه می‌شود؟
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: