با رشد ۱۴ هزار واحدی شاخص کل بورس؛
کد خبر: ۳۷۸۴۸۰
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۲۲ خردادماه) با ۱۴ هزار و ۹۱ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۲ هزار واحدی قرار گرفت و سبزپوش شد.
بازار سهام سبزپوش شد
معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۹ میلیارد و ۲۴۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۱۰۱ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۱۴ هزار و ۹۱ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۲ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۵۵۵ واحد افزایش به ۴۲۱ هزار و ۴۲۱ واحد و شاخص قیمت با ۹۵۳ واحد رشد به ۲۵۸ هزار و ۴۵۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۱ هزار و ۲۱۷ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۵ هزار و ۶۰۱ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۷۲۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۴۹۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۱۸۴ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۱۷۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۹۵۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹۵۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۸۴۹ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۴۹ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل بانک پارسیان (وپارس) با ۱۱۹ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۱۷ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۱۱۵ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۹۲ واحد و موتوژن (بموتو) با ۶۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سیمان آبیک (سآبیک)، ایران‌خودرو (خودرو)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) در نماد‌های پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآروده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۴۷ میلیون و ۳۷۰ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۹۲ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و هفت واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۵۱۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۵۵ هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۶۸ هزار و ۷۶۷ نوبت بود.

نماد‌های پلیمر آریاساسول (آریا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، نفت ایرانول (شرانل) و بهمن دیزل (خدیزل) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین داروسازی دانا (ددانا)، فرابورس ایران (فرابورس)، بیمه سامان (بساما)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: