کد خبر: ۳۷۸۵۳۴
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
0
رهاشدگی ساختار مدیریتی کشور به بهانه تحریم باعث شده است میلیارد‌ها دلار ارز حاصل از صادرات به کشور باز نگردد.
دلار‌های حاصل از صادرات به کشور باز نمی‌گردد!
شواهد میدانی نشان می‌دهد که دلار‌های حاصل از صادرات به کشور باز نمی‌گردد که این عدم بازگشت ارز‌های صادراتی بیش از هر چیزی درباره صنایع رانتی فولاد و پتروشیمی مصداق دارد که بسیاری از آن‌ها در مالکیت خصولتی‌ها است.

به دلیل عدم بازگشت ارز‌های صادراتی علیرغم صادرات بسیار بیشتر نسبت به سال‌های اخیر، شاهد نوسانات شدید همراه با صعود قابل توجه دلار در بازار آزاد هستیم که اقتصاد را به اغتشاش کشیده و تمرکز دولت را به هم زده است.

رهاشدگی ساختار مدیریتی کشور به بهانه تحریم باعث شده است میلیارد‌ها دلار ارز حاصل از صادرات به کشور باز نگردد که بخش خصوصی کوچک سهم ناچیزی دارد و البته کم نیستند فعالان بخش خصوصی که تنها به اندازه بدهی‌های خود در کشور دارایی نگاه داشته و سایر منابع را به داخل باز نمی‌گردانند، اما اکثر آن‌ها نیازمند بازگرداندن ارز و تبدیل به ریال به دلیل ضرورت تامین هزینه‌های سربار واحد‌های اقتصادی خود هستند و سهم آن‌ها در کسری حساب سرمایه زیاد نیست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: