April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۵۶۵
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
0
براساس مصوبه اخیر شورای عالی پول و اعتبار در سال ۱۴۰۱ به مستاجران مقیم پایتخت ۱۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان و در کلانشهر‌ها ۴۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن تعلق می‌گیرد.
شرایط دریافت وام ودیعه مسکن
مبلغ وام ودیعه مسکن تغییر کرد و شورای عالی پول و اعتبار، مبلغ تسهیلات اجاره مسکن را برای سال ۱۴۰۱ افزایش داد.

براساس این مصوبه در سال ۱۴۰۱ به مستاجران مقیم پایتخت ۱۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان و در شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۴۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن تعلق می‌گیرد. پیش از این دولت برای مستاجران شهر‌های فوق از ۳۵ تا ۶۰ میلیون تومان تسهیلات اجاره خانه درنظر گرفته بود.

نرخ‌گذاری وام ودیعه مسکن ارتباط مستقیمی با تصمیم هفته پیش ستاد تنظیم بازار در خصوص تعیین سقف اجاره خانه برای سال ۱۴۰۱ دارد.

برای سال جاری این سقف از ۱۵ درصد شهر‌های کوچک، ۲۰ درصد در کلانشهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت و ۲۵ درصد در پایتخت متغیر است. البته برخی صاحب‌نظران تردید دارند که صاحبخانه‌ها از این سقف تعیین شده تبعیت کنند.

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن

مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از تسهیلات کرایه خانه مختص مستاجرانِ فاقد مسکن است.

محمود محمودزاده افزود: کسانی که سابقه دریافت چنین تسهیلاتی ندارند، می‌توانند معادل سقف تعیین شده وام دریافت کنند. اما برای آن‌هایی که در سنوات گذشته چنین وامی گرفته‌اند، امکان دریافت مابه‌التفاوت رقم جدید وجود دارد.

نرخ سود وام چقدر است؟
تا سال گذشته بازپرداخت این تسیهلات ۱۸ درصد نرخ سود داشت. با این حال در خصوص نحوه تادیه این وام در سال ۱۴۰۱ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای نحوه باز پرداخت تسهیلات دو مدل تعریف کرده‌ایم که نتیجه آن پس از بررسی بیشتر اعلام می‌شود.

در عین حال از بعد انتشار خبر مصوبه دیروز شورای عالی پول و اعتبار، خبرگزاری مهر اقساط احتمالی این وام را چنین برآورد کرد: مبلغ اقساط تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ماهانه ۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و۳۴۲ تومان است. مبلغ اقساط ماهانه تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی ماهانه ۱ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۵۳۹ تومان است. اقساط ماهانه تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مبلغ ۱۰۱ میلیون و ۵۷۳ هزار تومان است.

ثبت نام با کیست؟
تا سال قبل مسئولیت نام‌نویسی از متقاضیان وام ودیعه مسکن با وزارت راه و شهرسازی بود، امروز وزارت راه و شهرسازی از شروع موعد نام نویسی متقاضیان این وام خبر داد و اعلام کرد: ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ۱۲ خرداد آغاز می‌شود و متقاضیان این باید از طریق سامانه https://saman.mrud.ir/ برای نام‌نویسی اقدام کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: