April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۸۱۸
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
0
نبض تجارت- آیت الله «علیرضا اعرافی» گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند الگوی موفق قرض‌الحسنه را به دنیا معرفی کند و با کشورهای اسلامی تعامل کرده و با شبکه‌سازی درست و منطقی با این کشورها فعالیت‌های زیادی انجام دهد.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران الگوی قرض‌الحسنه را به دنیا معرفی کند
به نقل روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، آیت الله «علیرضا اعرافی» در دیدار با دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و هیأت همراه در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه قرض‌الحسنه در اسلام پرداخت و گفت: قرآن کریم درباره قرض‌الحسنه می‌فرماید «مَنْ ذَا الَّذِیْ یُقْرِضُ اللّهَ قَرْضًا حَسَنًا» که این تعبیر اوج تعبیراتی است که خدای متعال به خودش نسبت می‌دهد.

در توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه همراه بانک خواهیم بود
 
آیت‌الله اعرافی به تمجید از فعالیت‌ها و برنامه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت و گفت: حرکت این بانک در مسیر بسط و توسعه سنت الهی قرض‌الحسنه است و اینکه بانکی به‌صورت کامل در حوزه قرض‌الحسنه فعالیت می‌کند، شایسته تقدیر است.
استاد عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی داخلی قرض‌الحسنه با مبلغان حوزه علمیه است، افزود: فرهنگ قرض‌الحسنه امروزه نیاز به یک بازتعریف و معرفی به همگان دارد، چرا که متأسفانه هنوز آن‌گونه که شایسته است، این فرهنگ اصیل اسلامی معرفی نشده است.
مدیر حوزه‌های علمیه برخورداری پیوست بین‌المللی برای فعالیت بانک‌های قرض‌الحسنه را خواستار شد و خاطرنشان ساخت: فرهنگ قرض‌الحسنه در دنیای امروز به‌نوعی ناشناخته است و لازم است شما نیز در فعالیت‌هایتان پیوست بین‌المللی برای کارهایتان داشته باشید.
آیت‌الله اعرافی افزود: انتظارات از انقلاب اسلامی امروز زیاد است و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند الگوی موفق قرض‌الحسنه را به دنیا معرفی کند و با کشور‌های اسلامی تعامل کرده و با شبکه‌سازی درست و منطقی با این کشور‌ها فعالیت‌های زیادی انجام دهد.
تسهیلات قرض‌الحسنه گره‌گشای کسب‌و‌کار‌های خرد
امام جمعه قم با اشاره به اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه برکات فراوانی دارد، تأکید کرد: با افزایش و سوق دادن منابع بانکی به سمت کسب‌وکار‌های خرد باب اشتغالزایی فراوانی باز می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه در معرفی و تبلیغ فرهنگ قرض‌الحسنه و حمایت از پیوست‌های بین‌المللی همراه بانک خواهیم بود، افزود: از امور آشکار و بیّن دین ما ارزش و سفارش مسئله قرض‌الحسنه و نقشی است که در گره‌گشایی از مشکلات مردم ایفا می‌کند.
گفتنی است مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و هیأت همراه با حضور در دفاتر آیات عظام وحید خراسانی و سیدعلی سیستانی و دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمیان، مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه راه‌های مشارکت و همراهی علما و فق‌های حوزه علمیه در توسعه و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه را تبیین و بررسی کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: