کد خبر: ۳۷۹۰۵۵
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل حمله هوایی رژیم موقت صهیونیستی به فرودگاه دمشق را باعث تشدید تنشها و بی ثباتی در کل منطقه خواند.
اعتراض دوباره مسکو به تل آویو؛ حملات هوایی در سوریه تنش‌ها در کل منطقه را افزایش می‌دهد
معاون اول نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل، حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق در روز ۱۰ ژوئن را غیرقابل قبول خواند و تاکید کرد که این اقدامات باعث تشدید تنش‌ها در کل منطقه خواهد شد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، «دیمیتری پولیانسکی» در یک نشست شورای امنیت افزود: وضعیت انسانی (در سوریه) همچنان با حوادث غم انگیزی که امنیت را تضعیف می‌کند، تشدید می‌شود. در این راستا، سلسله حملات هوایی اسرائیل به حومه دمشق در ۱۰ ژوئن که طبق اعلم سازمان ملل به ساختمان‌ها و باند فرودگاه پایتخت سوریه آسیب وارد کرده چیزی فراتر از این موضوع است.

پولیانسکی در ادامه گفت، «در نتیجه این حملات، پرواز‌ها از طریق پایتخت، از جمله پرواز‌های خدمات انسان دوستانه سازمان ملل، که زندگی بیش از دو میلیون نفر به آن وابسته است، به حالت تعلیق درآمده است. چنین اقداماتی غیرقابل قبول است و پیامد‌های جدی برای شهروندان سوری دارد و مملو از خطرات تشدید تنش برای کل منطقه است.

روسیه دو روز پیش نویس قطعنامه‌ای را در زمینه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق ارائه کرده است و قصد دارد در اقدامی کم سابقه تل آویو را درباره آن پاسخگو کند.

بر اساس گزارشها، در پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی مسکو که به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد شد، با اشاره به نحوه انجام حمله صورت گرفته آمده است: «این حمله به گونه‌ای انجام شد که قانون بین‌الملل را نقض کرد و موجب تضعیف ثبات شد و حاکمیت سوریه و سایر کشور‌ها را نقض کرد؛ لذا باید مسئولان این حمله پاسخگو باشند، زیرا این حمله به شدت به توانایی ما در ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه آسیب زد».

طبق این گزارش، روسیه همچنین اشاره کرد که سیاستی را دنبال می‌کند که اجازه تبدیل شدن خاک سوریه به «میدانی برای درگیری مسلحانه با طرف سوم» را نمی‌دهد. مسکو در عین حال بر لزوم احترام به تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت این کشور تأکید کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند. نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بار‌ها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: