کد خبر: ۳۷۹۰۵۷
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
0
اهالی یک روستا در شمال شرق سوریه ضمن ممانعت از عبور نظامیان آمریکایی، آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.
اهالی یک روستا در سوریه نظامیان آمریکایی را فراری دادند
بار دیگر در شمال شرق سوریه اهالی روستایی جلوی گشتی‌های ارتش اشغالگر آمریکا را گرفته و با پرتاب سنگ و سر دادند شعار مانع از عبور آن‌ها شدند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اهالی روستای «تل اسود» در منطقه قامشلی در استان الحسکه، زمانی که شنیدند گشتی‌های آمریکایی با چهار نفربر در حال نزدیک شدن به روستایشان هستند، تجمع کرده و به جاده منتهی به روستا رفتند تا مانع عبور اشغالگران شوند.

آن‌ها با پرتاب سنگ به سمت نفربرها و سر دادن شعار و در حالی که پرچم سوریه را در دست داشتند، سرانجام نظامیان آمریکایی را مجبور به عقب‌نشینی کردند.



این اولین بار نیست که اهالی این روستا جلوی اشغالگران آمریکایی قد علم کرده و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی می‌کنند، در هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) نیز مردم روستا وقتی متوجه شدند نظامیان ارتش سوریه در مقر ایست و بازرسی خود جلوی هفت نفربر ارتش آمریکا را گرفته‌اند، به سرعت به کمک سربازان سوری آمده و آمریکایی‌ها را به عقب راندند.

آمریکا از ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شده و اقدام به تجهیز و آموزش مخالفان دولت دمشق کرده و همزمان چندین پایگاه و مقر در شمال شرق سوریه و جنوب شرق این کشور دایر کرده است. حضوری که دولت سوریه آن را اشغالگری و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی خود می‌داند. از سوی دیگر اهالی روستاهای استان دیرالزور، رقه و الحسکه نیز تاکنون بارها علیه حضور اشغالگران آمریکایی تجمع و اعتراض کرده‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: