April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۹۱۱۸
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
0
گزارش شده که سوئیس اولین خرید شمش طلا از کشور تحریم شده روسیه را در ماه جاری از ماه فوریه انجام داده است.
سوئیس از روسیه تحریم شده ۳ تن طلا خریداری کرد
بلومبرگ گزارش داد سوئیس در ماه می‌برای اولین بار از ماه فوریه از روسیه طلا وارد کرد. با استناد به داده‌های اداره گمرک فدرال سوئیس، ماه گذشته بیش از ۳ تن طلا از روسیه ارسال شد. این خرید حدود ۲ درصد از واردات شمش سوئیس در ماه می‌را در بر می‌گیرد. این کشور قطب اصلی پالایش فلزات گرانبها به شمار می‌رود که دو سوم طلای جهان را در اختیار دارد.

پس از آغاز حمله مسکو به اوکراین و اعمال تحریم‌های بین‌المللی، انجمن بازار شمش لندن تمام پالایشگاه‌های طلا و نقره روسیه را از فهرست تامین‌کنندگان مورد تایید خود به حالت تعلیق درآورد. این اقدام یک ممنوعیت عملی تلقی شد و اکثر پالایشگاه‌ها از پذیرش طلای جدید از روسیه خودداری کردند. این در حالی است که این فلز گرانبها به عنوان یک هدف جدید احتمالی برای تحریم‌ها علیه مسکو معرفی شده است. بر اساس گزارش رویترز در روز سه‌شنبه، رهبران اتحادیه اروپا می‌خواهند در نشست این هفته، فشار به روسیه را ادامه دهند. مشخص نیست که آیا سوئیس، که از اتحادیه اروپا نیست، از ممنوعیت احتمالی واردات طلای روسیه پیروی خواهد کرد یا خیر.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: