April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۹۱۷۶
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: شورای عالی تحقیقات بیماری‌های استراتژیک دامی در سازمان دامپزشکی کشور تشکیل شده است.
تشکیل شورای عالی تحقیقات بیماری‌های استراتژیک دامی در سازمان دامپزشکی
«سیدمحمد آقامیری» در گفت وگوی رادیویی افزود: تحقیقات دانش‌بنیان نه در حوزه دامپزشکی بلکه در همه حوزه‌ها موثر است و دامپزشکی هم مستثنی از بقیه حوزه‌ها نخواهد بود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: این سازمان در بحث تحقیقات دامپزشکی در حوزه‌های مختلف مثل دارو، واکسن و مواد بیولوژیک برنامه دارد.

وی با بیان اینکه شورای عالی تحقیقات بیماری‌های استراتژیک دامی در سازمان تشکیل شده، تصریح کرد: سازمان به دنبال این است فضای علم و عمل را در حوزه اجرا بهم نزدیک کند.

آقامیری با تاکید بر اینکه از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دامپزشکی به شدت حمایت می‌شود، اظهار داشت: تحقیقات دانش‌بنیان می‌تواند مشکلات کشور را در حوزه‌های مختلف رفع کند.

وی گفت: این نوع تحقیقات می‌تواند بخشی از تولید کشور را ترمیم کند به جهت اینکه نوع تولید و هزینه‌های دانش بنیان نسبت به بخش‌های غیر دانش بنیان بسیار متفاوت است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: طبق معمول کار‌های که در سازمان دامپزشکی انجام می‌شود بدون نظر تشکل‌ها نیست و به عبارتی تشکل‌ها سهم ویژه‌ای در انجام اقدامات و فعالیت‌های این سازمان دارند.

وی از ایجاد شورای راهبردی تحقیقات و فناوری‌های دانش بنیان در سازمان دامپزشکی کشور خبر داد و افزود: هدف از تشکیل این شورا ایجاد یک ساختار علمی - اجرایی و پل ارتباطی بین سازمان دامپزشکی به عنوان دستگاه اجرایی با مراکز دانشگاهی و پژوهشی است تا برنامه‌های اجرایی و عملیات نظارتی سازمان بر اساس یافته‌های علمی موجود در کشور مدیریت شود.

آقامیری یادآور شد: سازمان دامپزشکی کشور درخصوص اجرای مدیریت دانش‌محور بسیار جدی و مصمم است و هیچ مانعی را در مقابل اجرایی شدن این موضوع برنخواهد تافت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: