کد خبر: ۳۷۹۲۹۶
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
0
سازمان جهانی کار اعلام کرد؛ کارگران خارج از منزل به دلیل قرار گرفتن در مسیر تابش نور خورشید در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست و آسیب چشمی هستند.
حفاظت از کارگران مقابل اشعه خورشید برای پیشگیری از سرطان
پایگاه خبری سازمان جهانی کاراعلام کرد: سرطان پوست به علت قرار گرفتن در مسیر تابش مستقیم نور خورشید، یکی از خطراتی است که بخش زیادی از کارگران را در جهان که در معرض اشعه فرابنفش هستند، تهدید می‌کند.

طبق این گزارش، سرطان پوست یک بیماری قابل پیشگیری است، با وجود این، بیش از ۱۲۰هزار نفر در سراسر جهان بر اثر این بیماری جان خود را تاکنون از دست داده‌اند و بیش از ۱.۵ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ به آن مبتلا شدند.

کارگران خارج از منزل که به دلیل قرار گرفتن در مسیر تابش نور خورشید در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست و آسیب چشمی هستند، می‌توانند با استفاده از یک برنامه جدید تلفن همراه، سطوح مضر اشعه ماوراء بنفش (UV) را در محل خود اندازه گیری کنند. این اپلیکیشن که توسط شورای سرطان استرالیا ویکتوریا و آژانس حفاظت در برابر تشعشع و ایمنی هسته‌ای استرالیا ساخته شده است، توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)، سازمان جهانی کار (ILO)، سازمان جهانی هواشناسی (WMO) و کمیته محیط زیست سازمان ملل راه اندازی شده است. براساس این برنامه در سطح جهانی تخمین زده می‌شود که بیش از ۱.۵ میلیون مورد سرطان پوست در سال ۲۰۲۰ تشخیص داده شده.

ورا پردیگائو، مدیر بخش مدیریت و سه جانبه گرایی ILO، گفت: «این برنامه ابزار مفیدی برای کمک به شرکت‌ها و کارگران در شناسایی کار‌های خطرناک و برنامه‌ریزی اقدامات ایمنی و بهداشتی است. در ۱۰ ژوئن، کنفرانس بین‌المللی کار قطعنامه‌ای را تصویب کرد که محیط کار ایمن و سالم را به عنوان یک اصل بنیادی جدید و از حقوق مصرح در کار به رسمیت می‌شناسد. این یک فراخوان جهانی برای افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از آسیب‌ها و بیماری‌های ناشی از کار است. ابزار‌هایی مانند SunSmart Global UV سهم کوچک، اما مفیدی در این تلاش هستند.»

دکتر ماریا نیرا، مدیر سازمان بهداشت جهانی، و عضو دپارتمان محیط زیست، تغییرات آب و هوایی و سلامت گفت: «شواهد نشان می‌دهد که قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش عامل اصلی سرطان پوست است. بنابراین، حیاتی است افراد بدانند چه زمانی و چگونه از خود محافظت کنند. ما همه را تشویق می‌کنیم که از این برنامه برای محافظت از خود و فرزندانشان استفاده کنند و این را به یک عادت روزانه تبدیل کنند. بر اساس یک معاهده بین‌المللی موسوم به پروتکل مونترال، همه کشور‌های عضو سازمان ملل، تولید و مصرف مواد شیمیایی را که لایه اوزون را نازک می‌کنند، به تدریج کنار می‌گذارند.

سرطان پوست می‌تواند ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باشد، بنابراین برای همه ضروری است که مراقب باشند و مطمئن شوند که به اندازه کافی از خود با کلاه و ضد آفتاب محافظت می‌کنند.

مگ سکی، دبیر اجرایی دبیرخانه لایه ازن سازمان ملل در این رابطه گفت: برنامه SunSmart یک ابزار فوق العاده برای نظارت بر اشعه ماوراء بنفش است و من همه را تشویق می‌کنم از آن استفاده کنند. اپلیکیشن سان اسمارت UV همزمان با اولین روز تابستان در نیمکره شمالی راه اندازی شده است. این ابزار به حمایت از دستیابی به هدف ۳ توسعه پایدار سازمان ملل متحد کمک می‌کند که هدف آن تضمین زندگی سالم و رفاه در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰ است.

پروفسور پتری تالاس، دبیرکل WMO گفت: «این برنامه ترکیبی از تخصص هواشناسی، زیست محیطی و بهداشتی است تا به محافظت از مردم در برابر نور خورشید هم در محل کار و هم در اوقات فراغت کمک کند: این برنامه منحصربه‌فرد است، زیرا از داده‌های ایستگاه‌های اندازه‌گیری آب و هوا و UV در سطح کشور استفاده می‌کند تا اندازه‌گیری‌های دقیق و مشخص شاخص UV را ارائه دهد. باید اعتراف کرد که این مدل برنامه‌ها یک نمونه عالی از خدمات علم به جامعه است.»

این برنامه بر اساس شاخص UV است که سطح تابش UV خورشیدی را در سطح زمین نشان می‌دهد. شاخص UV از مقیاس ۱ Low تا ۱۱ و بالاتر یا همان Extreme استفاده می‌کند. هر چه مقدار شاخص بالاتر باشد، احتمال آسیب بیشتر به پوست و چشم‌ها بیشتر می‌شود و زمان کمتری برای آسیب رساندن اشعه خورشید به بدن طول می‌کشد. حداکثر شاخص UV در ظهر خورشیدی است که خورشید در بالاترین سطح آسمان است، شاخص اشعه ماوراء بنفش ۳ یا بالاتر است که در آن شرایط انجام فعالیت‌های خارج از منزل و استفاده از محافظت در برابر آفتاب توصیه می‌شود.
برچسب ها: کارگر ، پوست ، آفتاب ، سرطان ، تلفن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: