معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی خطاب به کارآفرینان مطرح کرد
کد خبر: ۳۷۹۴۷۲
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش به صنعت بیمه گفت: در تجارت و کسب و کار خطرات بسیاری وجود دارد که می‌توان با استفاده از بیمه، هزینه ریسک را کاهش داد و با استفاده از طرح ها، ایده‌ها و محصولاتی که در بیمه وجود دارد، ریسک را مدیریت کرد.
کاهش هزینه ریسک در کسب و کار با بیمه
علی بنیادی نایینی در اجلاس سراسری پیشگامان صنعت و اقتصاد ملی خطاب به کارآفرینان و صنعتگران حاضر، با تاکید بر اینکه انتخاب فرد مناسب برای جایگاه مدیریتی، نیازمند داشتن شایستگی‌های بسیار است گفت: انتصاب غلط در مدیریت، هزینه‌های مستقیم و پنهان زیادی برای یک مجموعه دارد.

وی با تاکید بر اینکه انتصاب فرد بی کفایت بی شک هزینه‌های بسیار بالاتری را برای نظام تصمیم گیری در پی خواهد داشت، با انتقاد از نحوه گزینش افراد در ادارات و دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که گزینش در قالب یک گفت و گوی یک باره، انحراف‌های بسیاری دارد و نمی‌توان با یک گفتگو در مقطعی مشخص و کوتاه، مدیری را برای اداره یک دستگاه یا یک بخش به کار گرفت.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اعلام اینکه فرد متقاضی شغل را در بازه‌هایی مورد گفتگو قرار می‌دهیم که فرد مصاحبه کننده حال خوبی ندارد یا با مشکلی روبرو شده است گفت: یک پزشک نبض بیمار را می‌گیرد و به او می‌گوید که فشار خونش بالاست و دلیلش را جویا می‌شود، آن فرد پاسخ می‌دهد که در مسیر آمدن با ماشینش تصادف کرده و حال خوبی ندارد؛ بنابراین در این مقطع حال جسمانی این فرد خوب نیست. این مثال برشی است که می‌تواند بهترین تمثیل برای زمان مصاحبه برای بکارگیری افراد باشد و نشان می‌دهد که خطا‌های بسیاری در این موارد وجود دارد.

بنیادی با اعلام اینکه پس از جنگ دوم جهانی قرار شد کشور‌ها جاسوسان خود را انتخاب کنند گفت: کشور‌ها جاسوسان خود را مورد ارزیابی قرار دادند و در قالب چهره شناسی، تعیین کردند که افرادی با مو‌های ریخته، صورت گرد و موارد مشابه دیگر، جاسوسان خوبی هستند و برای به کارگیری جاسوسان جدید، افرادی را با این چهره‌ها به کار می‌گرفتند که بعد‌ها اشتباه این نوع انتخاب و انتصاب مشخص شد.
وی با اعلام اینکه در یک روز به فرد متقاضی، شغل مساله‌ای میدهند تا آن را حلاجی کند و راهکار ارائه دهد گفت: احراز صلاحیت عمومی در کنار صلاحیت تخصصی باید روش‌های جدیدتری داشته باشد و نمی‌توان یک روز برای یک فرد سوالی را مطرح کرد و مبنای بکارگیری قرارداد، زیرا امکان دارد فرد در آن روز آرامش نداشته یا با هزاران مشکل بیرونی، به محیط کار وارد شده باشد؛ بنابراین بهتر است روش‌های گزینش نیرو‌ها را با دقت بیشتری به کار بگیرید.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی خطاب به صنعتگران و کارآفرینان حاضر در جلسه گفت: تصور کنید که می‌خواهید فردی را برای تصدی کنترل کیفیت انتخاب کنید که از نظر شما همه شرایط را دارد، اما تفکر استراتژیک نداشته باشد. یک مدیر کنترل کیفیت باید ریزبین باشد و آن بخشی از مغزش فعال‌تر باشد که مربوط به نکته سنجی و ریز بینی است، بنابراین می‌توانیم از یک نورولوژیست بخواهیم این فرد را معاینه کند و پاسخ دهد که این فرد می‌تواند مدیر کنترل کیفیت باشد، تا پس از بررسی‌های نورولوژیکی پاسخ خود را از یک متخصص دریافت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب و انتصاب یک نیرو به ویژه در بخش مدیریتی، نیازمند بررسی‌های جدی و کار‌های آزمایشگاهی است تا بتوانیم یک مدیر یا نیروی توانمند را شناسایی کنیم گفت: آنچه دنیا بر روی آن سرمایه گذاری می‌کند، نیرویی کارآمد و توانمند است و باید در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها تجدید نظر کنیمی. بنابر این نقطه شروع هر تغییر در دانش، نگرش، رفتار فردی و جمعی است.

بنیادی با ذکر مثالی گفت: امروزه برای گرفتن آزمون گواهینامه فرد متقاضی را در فضایی قرار می‌دهند که در صورت اشتباه متوجه تبعات آن میشود، به نوعی که تصادف می‌کند و شدت تصادف به او نشان داده میشود، بنابر این پی می‌برد که رانندگی تا چه اندازه حساس است.

وی با انتقاد از نحوه بکارگیری مدیران گفت: امروزه برخی مدیرانی را انتخاب می‌کنیم که نه‌تن‌ها صلاحیت ندارند، بلکه در قالب سفارش منصوب شده‌اند. این افراد ناتوان را، بعد از مدتی که خرابکاری می‌کنند، به سادگی کنار می‌گذاریم بدون آنکه تاوان این انتخاب و انتصاب ناشایست را داده باشیم و در اصل تاوان این مدیر ناکارآمد را سرمایه گذار و مردم می‌دهند.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی خطاب به کارآفرینان و صنعتگران حاضر در جلسه گفت: لازم است در خصوص صنعت بیمه نگرش خود را تغییر دهیم، متاسفانه امروزه بیمه در حد ملزوماتی همچون بیمه شخص ثالث خودرو شناخته می‌شود، در حالیکه در تجارت و کسب و کار خطرات بسیاری وجود دارد که می‌توان با استفاده از بیمه، هزینه ریسک را کاهش داد.

وی بر ظرفیت بیمه برای کاهش هزینه‌های اشتباه و ریسک خبر داد و گفت: در بیمه طرح ها، ایده‌ها و محصولاتی وجود دارد که باعث مدیریت ریسک و کاهش ریسک میشود، بنابراین از صاحبان کسب و کار و صنایع انتظار داریم، ایده‌های نوین خود را در قالب طرح‌های نوین بیمه، مبتنی بر بررسی‌های جدید ارائه کنند و اطمینان داشته باشند که بیمه آن طرح‌ها را بررسی و در صورت تایید، نحوه اجرای آن را تعریف میکند.
بنیادی با اعلام اینکه تولیدکنندگان، صاحبان کسب و کار‌ها و صنعتگران در انتهای چرخه تولید قرار دارند گفت: از شما انتظار داریم تجربیات ارزشمند خود را از صنعت بیمه دریغ نکنید و ارتباط خود را با این صنعت افزایش دهید، تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت بیمه، چالش‌ها را مدیریت کنیم.

وی با یادآوری شیوع کرونا و اوج بحران آن گفت: کرونا نشان داد که یک بحران میتواند فضای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و کل یک کشور و جهان را متاثر کرد و اقتصاد بخش‌های متعدد را زمینگیر کند، بنابراین اینکه همواره روی یک فاز حرکت کنیم، اشتباه است و باید وارد فضا‌های دیگری شویم که صنعت بیمه می‌تواند در این زمینه راهگشا و تاثیرگذار باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: