April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۹۵۶۴
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور از ماندگاری هوای گرم تا اوایل هفته آینده خبر داد.
کدام مناطق کشور درگیر گرد و خاک هستند؟
صادق ضیاییان افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در سایر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از امروز تا شنبه (۷ تا ۱۱ تیرماه) در برخی نواحی شمال شرق، شرق و مرکز وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک و از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه (۸ تا ۱۰ تیرماه) در بخش‌هایی از شرق به‌ویژه در منطقه زابل توفان شن و گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید اففی انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه طی سه روز آینده با انتقال گردوخاک از عراق به نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور، این نواحی غبار آلود خواهند بود، اظهارکرد: این شرایط جمعه و شنبه برای نواحی شمال غرب دور از انتظار نیست و طی این مدت برای بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: از امروز تا اوایل هفته آینده در غالب نقاط کشور ماندگاری هوای گرم قابل پیش‌بینی است.

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس و نیمه شرقی دریای عمان مواج خواهد بود همچنین از چهارشنبه تا شنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۸ تیرماه) صاف و وزش باد، در بعد از ظهر کمی ابری با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۹ تیرماه) صاف در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۷ و ۸ تیرماه) اهواز با دمای ۴۵ و۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: