April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۰۶۵
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
0
استاندار کرمانشاه با تاکید بر رفع موانع پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: احداث مسکن باید جزو اولویت‌های اصلی تمام مدیران استان باشد و این دغدغه باید توسط همه فرمانداران هم به صورت جدی پیگیری شود.
استاندار کرمانشاه: احداث مسکن باید جزو اولویت‌های اصلی تمام مدیران استان باشد
«بهمن امیری‌مقدم» سه‌شنبه شب در جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه در سرسرای اداره کل راه و شهرسازی استان، اظهار کرد: تعاونی‌های مسکن استان با مشکلاتی در مسیر خود مواجه هستند که سبب دغدغه‌ای جدی برای بسیاری از شهروندان و اعضا شده‌اند، متاسفانه بسیاری از مردم به‌صورت مکرر و روزانه به استانداری مراجعه و از وضعیت تعاونی‌ها ابراز نارضایتی می‌کنند.

وی با بیان این‌که این وضعیت خوشایند و قابل پذیرش نیست، گفت: باید وضعیت تعاونی‌های مسکن استان روشن شود و آن دسته از تعاونی‌هایی که توان تکمیل پروژه را ندارند تعیین تکلیف یا حتی منحل شوند و تعاونی‌های قدرتمند نیز روند اجرایی پروژه را تسریع کنند.

امیری‌مقدم با بیان این‌که باید مرجع تمام آمار‌های مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در استان اداره‌کل راه و شهرسازی باشد، بیان کرد: آمار‌ها و ارائه گزارش‌های مستند و شفاف از سوی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی یک اصل ضروری است.

به گفته استاندار کرمانشاه یکی دیگر از مشکلات پیش روی طرح تولید مسکن در استان، وضعیت نامطلوب طرح‌های خودمالکی است و درحالی‌که باید از این طرح‌ها استقبال و حمایت شود، اما متأسفانه استقبال خوبی از طرح‌های خودمالکی صورت نمی‌گیرد که این‌موضوع قابل‌قبول نیست.

امیری‌مقدم از اداره‌کل راه و شهرسازی و فرمانداران خواست که به‌صورت علنی و رسانه‌ای آمادگی خود را برای استقبال از خودمالکی‌ها اعلام کنند و این کار را از طریق در اختیار قرار دادن بافت‌های فرسوده برای اجرای طرح خود مالکی آغاز کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین تاکید کرد: مدیران استان از سرمایه‌گذاران بزرگ برای استفاده از تسهیلات ساخت‌وساز مسکن دعوت کنند و این استقبال از طرف همه مدیران و فرمانداران استان پیگیری شود تا منجر به ورود سرمایه و سرمایه‌گذاران جدید برای رونق ساخت‌وساز مسکن در کرمانشاه شود.

وی همچنین به فرایند صدور کوتاه مدت مجوز در برخی کشور‌های منطقه اشاره و اظهار کرد: متأسفانه در مواقعی سرمایه‌گذاران ما در راهرو‌های ادارات سرگردان می‌شوند که لازم است برای این‌موضوع تدبیر شود و مسیر صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران به کوتاه‌ترین حالت ممکن برسد.

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که مصوبات جلسات شورای مسکن استان باید در کمتر از ۲۴ ساعت ابلاغ شود، گفت: پس‌از ابلاغ مصوبات نیز بلافاصله باید اجرای آن‌ها توسط فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف آغاز و خود را به‌صورت عملیاتی نشان دهد.

بیش از یک سوم از جمعیت یک میلیون نفری شهر کرمانشاه در حاشیه شهر‌ها و بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

براساس سهمیه‌ای که وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن برای استان کرمانشاه در نظر گرفته، قرار است طی چهار سال ۱۱۶ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود که از این تعداد واحد مسکونی عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد آن بهمن ماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان کلید خورد و قرار است عملیات اجرایی ۲۳ هزار واحد مسکونی دیگر نیز بزودی در استان آغاز شود.

برای احداث واحد‌های مسکونی این طرح در شهر کرمانشاه ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرستان‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: