کد خبر: ۳۸۰۲۹۰
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
0
شرکت گوگل برای فرار از شکایات بخشی از حوزه کسب‌وکار تبلیغاتی خود را به یک شرکت زیرمجموعه آلفابت منتقل کرد
بخش تبلیغات گوگل به یک شرکت زیرمجموعه آلفابت سپرده می‌شود
بر اساس گزارشی که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده، ظاهراً گوگل پیشنهاد داده است که حوزه تبلیغاتی آن به شرکتی کمی مجزاتر تبدیل شود. طبق گزارش ها، این پیشنهاد بخشی از امتیازات متعددی است که گوگل به وزارت دادگستری ایالات متحده ارائه کرده است، زیرا به نظر می‌رسد با این کار شرکت گوگل از برخی شکایت‌ها در امان می‌ماند.

به گزارش theverge، این حرکت یک جابجایی شرکتی خواهد بود. این پیشنهاد به جای اینکه بخش‌هایی از کسب‌وکار تبلیغاتی گوگل را به یک شرکت کاملاً مجزا تبدیل کند یا آن را به طور کلی بفروشد، بخش تبیلغات گوگل را به یک شرکت آلفابت جداگانه تبدیل می‌کند. آلفابت شرکت هلدینگ دارایی‌های گوگل است (چیز‌هایی مانند یوتیوب، پیکسل، و البته AdSense به عنوان زیرمجموعه‌های موجودیت گوگل در نظر گرفته می‌شوند.) بنابراین، اگرچه ممکن است مزایده‌های تبلیغاتی دیگر توسط گوگل اجرا نشود، اما در نهایت همچنان این فعالیت‌ها به این شرکت محدود می‌شود.

حضور و تسلط گوگل در صنعت اپلیکیشن و تبلیغات وب قبل‌تر توجه قانون گذاران را به خود جلب کرده بود. در سال ۲۰۲۰، دولت ایالات متحده اتهامات ضد انحصاری را علیه این شرکت تنظیم کرد و گفت که سعی دارد این انحصار را از بین ببرد. سازمان رقابت و بازار بریتانیا اخیراً تحقیقاتی را در مورد شیوه‌های تبلیغاتی گوگل نیز آغاز کرد و گفت که قصد دارد مبادلات و بازار‌های تبلیغاتی این شرکت را بررسی کند. گوگل احتمالاً می‌خواهد از هرگونه شکایت و اقدامات اجرایی بیشتر اجتناب کند، زیرا این رفتار‌ها باعث می‌شود تا این شرکت مجبور شود تغییراتی بسیار بزرگ‌تر از تغییراتی که ارائه می‌دهد انجام دهد.

گوگل

وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که اگر این اقدام جداسازی عملی نشود شکایت جدیدی از وزارت دادگستری ممکن است ظرف چند ماه آینده مطرح شود. پیتر شوتنفلز، سخنگوی گوگل، در این باره گفت: "ما به طور سازنده با تنظیم کننده‌ها تعامل داشته ایم تا به نگرانی‌های آن‌ها رسیدگی کنیم. همانطور که قبلاً گفته‌ایم، ما هیچ برنامه‌ای برای فروش یا خروج از این کسب‌وکار (حوزه تبلیغات) نداریم، و عمیقا متعهد به فضای رقابتی هستیم. "
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: