رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای
کد خبر: ۳۸۰۴۳۳
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
0
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه‌ها باید به یک شهر بیدار مهارت آموزی تبدیل شوند و در هر استان یک مرکز به پارک علم و فناوری مهارتی تبدیل و در امور مربوط به بخش خصوصی تسهیل گری شود.
دانشگاه باید شهر مهارت آموزی باشد
غلامحسین حسینی نیا از اتصال مراکز TMC در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به پرتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد و گفت: بخش اعظمی از مهارت آموزی می‌تواند در مدارس و دانشگاه‌ها صورت گیرد، توسعه آموزش‌های مهارت محور یک استراتژی مهم در همه دنیا به خصوص کشور‌های پیشرفته تبدیل شده است.

وی گفت: استاندارد‌های آموزش‌های مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای هر بخش و رشته به صورت مجزا و توسط متخصصان حوزه‌های مربوطه تدوین شده است و به مرور با رشد تکنولوژی تصحیح شده و تغییر می‌کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سند چشم انداز ۲۰ ساله ایران، تا سال ۱۴۰۴، خاطرنشان ساخت: این امر مستلزم برخورداری کشور از نیرو‌های کاری ماهر و توانمند است. به جز این سند، در سال‌های اخیر مهارت آموزی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسیار مورد اهمیت قرار گرفته تا نیروی ماهر و خلاق تربیت شود و در اختیار صنایع قرار گیرد.

وی گفت: مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در راستای توانمند سازی دانشجویان تشکیل شده است و در حال حاضر نزدیک به ۲۷۱ مرکزمهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌ها در حال فعالیت هستند.

حسینی نیا، اتصال مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی به پرتال آموزشی سازمان را موجب تسهیل فرآیند‌های اجرایی مهارت آموزی در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، برشمرد که می‌تواند به یک فرهنگ ملی تبدیل شود.

وی دو طرح کهاد و نخلستان را به عنوان برنامه‌های جدید سازمان در این زمینه عنوان کرد و افزود: مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی می‌توانند در اجرای این طرح‌ها کمک شایانی کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، در پایان تأکید کرد: دانشگاه‌ها باید به یک شهر بیدار مهارت آموزی تبدیل شود و در هر استان یک مرکز به پارک علم و فناوری مهارتی تبدیل و در امور مربوط به بخش خصوصی تسهیل گری شود.
برچسب ها: مهارت ، دانشگاه ، آموزش ، مدارس ، حرفه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: