کد خبر: ۳۸۰۶۹۵
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
0
مطابق ابلاغیه حق الزحمه دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی بابت ثبت نام و مشاوره شغلی مبلغ ۶۵هزار تومان و حق الزحمه ثبت نام به همراه مشاوره شغلی در دفاتر کاریابی خارجی مبلغ ۹۰ هزار تومان است.
جزئیات حق الزحمه دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی
مطابقه ابلاغیه حق الزحمه دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی (داخلی و خارجی) در سال ۱۴۰۱حق الزحمه دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی بابت ثبت نام و مشاوره شغلی (بدون احتساب ارزش افزوده) به شرح زیر می‌باشد:

حق الزحمه ثبت نام به همراه مشاوره شغلی در دفاتر کاریابی داخلی مبلغ ۶۵ هزار تومان
۲-۱ حق الزحمه ثبت نام به همراه مشاوره شغلی در دفاتر کاریابی خارجی مبلغ ۹۰ هزار تومان

تبصره ۱- چنانچه به همراه ثبت نام کارجو، فرآیند مشاوره شغلی انجام نشود، ۵۰ درصد از حق الزحمه ثبت نام و مشاوره شغلی کسر خواهد شد.

تبصره ۲- در صورت انصراف کارجو از فرآیند به کارگماری، وجه پرداختی بابت ثبت نام و مشاوره شغلی به وی مسترد نمی‌گردد.

حق الزحمه دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی بابت بکارگماری کارجو در داخل کشور برای قرارداد‌های یک ساله و بیشتر، حداکثر ۵۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال ۱۴۰۱ می‌باشد در صورتی که دستمزد ثابت به کارگمارده بیشتر از حداقل دستمزد اعلام شده از سوی شورای عالی کار باشد. ۳۰ درصد تفاوت حقوق کارجو با حداقل دستمزد اعلام شده در سال ۱۴۰۱ به حق الزحمه اضافه خواهد شد.
تبصره ۱- برای قرارداد‌های کمتر از یک سال حق الزحمه به نسبت ماه‌های کارکرد محاسبه خواهد شد.

تبصره ۲- دفاتر کاریابی داخلی می‌توانند حق الزحمه به کارگیری کارجو را، از کارفرما دریافت نمایند.

تبصره ۳ – کاریابی حق دریافت حق الزحمه به کارگماری برای مدت اشتغال کمتر از یک ماه را ندارد.

تبصره ۴- در صورتتمدید قراردادکار (به کارگمارده با کارفرما) تا سقف یک سال دفاتر کاریابی می‌توانند نسبت به اخذ ما بقی حق الزحمه خود از بکارگمارده اقدام نمایند.

تبصره ۵- دفاتر کاریابی می‌توانند در خصوص برخی مشاغل ساختمانی و رومزد (۸ درصد) دستمزد روزانه دریافتی کارجو را به عنوان حق الزحمه به کارگماری دریافت نمایند.

دفاتر کاریابی می‌توانند در زمان معرفی کارجو به فرصت شغلی تعیین شده، در صورت تمایل کارجو مبلغ ۳۰۰ هزار تومان را علی الحساب به عنوان پیش دریافت از میزان حق الزحمه به کارگماری تعیین شده دریافت نمایند.
تبصره: دفاتر کاریابی موظف می‌باشند در صورت عدم به کارگماری کارجو، حداکثر ظرف یک هفته نسبت به عودت مبلغ دریافتی اقدام نمایند.

دفاتر کاریابی با توافق با به کارگمارده می‌توانند حق الزحمه خود را به صورت اقساط وصول نمایند.
دفاتر کاریابی می‌توانند به منظور وصول حق الزحمه خود در زمان معرفی به کار، از جوینده کار تضمین و تأمین لازم را در قالب سفته اخذ نمایند.
تبصره ۱- میزان تضمین اخذ شده از کارجو برای کاریابی در داخل کشور نباید بیشتر از حداقل حقوق اعلام شده از سوی شورای عالی کار و برای دفاتر کاریابی خارجی بیشتر از حداقل حقوق تعیین شده در کشور هدف باشد.

تبصره ۲- کاریابی می‌تواند تضمین اخذ شده از کارجو را حداکثر به مدت ۲۰ روز به منظور تعیین صحت و سقم وضعیت به کارگماری نزد خود نگاه دارد.

دفاتر کاریابی نمی‌توانند مدارک هویت جویندگان کار اعم از شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه و گواهینامه و... را به عنوان تضمین اخذ نمایند.
با درخواست دفتر کاریابی، کارفرما می‌تواند در صورت رضایت کتبی کارجو، حق الزحمه به کارگماری را درقالب مساعده از حقوق وی کسر و به کاریابی پرداخت نمایند. در این صورت، نیازی به اخذ تضمین از کارجو نمی‌باشد.
دفاتر کاریابی موظف اند در قبال دریافت هر گونه وجه (حق الزحمه ثبت نام و به کمارگماری) به کارجو رسید ارایه نمایند.
تبصره: چنانچه بر اساس تایید مراجع ذی صلاح، کارجو قبل از پایان یک سال ترک کار نموده و یا به علت سهل انگاری، عدم توجه به اوامر کارفرما، قصور و ... موجبات اخراج خویش را فراهم سازد. موظف به پرداخت کل حق الزحمه برابر بند مندرج در بند ۲ خواهد بود.

تعرفه حق الزحمه به کارگماری کارجودر خارج از کشور برای قرارداد کار یک ساله و بیشتر، معادل حداقل حقوق پایه مورد تایید سفارت ایران در کشور هدف و برای قرارداد کار کمتر از یک سال به صورت تنناسبی محاسبه میگردد.
کلیه دفاتر کاریابی مکلف می‌باشند این ابلاغیه را در محل مناسب و در معرض دید عموم مراجعه کنندگان قراردهند.
در صورت عدم رعایت هر یک از بند‌های اعلام شده، مراجعه کنندگان می‌توانند مراتب را به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جهت رسیدگی اعلام نمایند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: