April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۷۳۹
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
با گذشت یک سال از آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تخصیص اراضی برای اجرای این طرح‌ها در شهر‌های مختلف سرعت اجرای پروژه‌ها افزایش یافته است.
ساخت ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن به صورت پیش ساخته
طرح نهضت ملی مسکن در کشور که از پارسال در قالب ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی کلید خورده، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی هم اکنون در بسیاری از شهر‌های کشور به مراحل سفت کاری و نازک کاری رسیده است.

یکی از شهر‌های کشور که در آن پروژه‌های نهضت ملی مسکن به پیشرفت‌های خوبی رسیده قزوین است؛ طبق اطلاعات به دست آماده ۵ هزار واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قالب پیش ساخته در حال ساخت است که حدود ۴۰۰ واحد از این پروژه‌ها تا دو ماه آینده تحویل داده می‌شود و طبق اعلام پیمانکاران ۵ هزار واحد از این پروژه‌ها ظرف یک سال در قالب پیش ساخته تحویل داده خواهند شد.

تحویل ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن به صورت پیش ساخته / افزایش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن

پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قزوین عبارت است از یک هزار ۲۸۲ واحد مهرگان قزوین در قالب دو طبقه باکارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در حال ساخت است همچنین ۲۸۸ واحد نهضت ملی مسکن هم در قالب سه طبقه با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال اجرا است وپروژه ۵۱۶ واحدی نهضت ملی مسکن قزیون هم در سه طبقه به صورت قالب تونلی با کارگزاری بنیاد ملی مسکن در حال اجرا است همچنین پروژه ۵ هزار واحدی مهرگان قزوین هم در سه طبقه به صورت پیش ساخته که توسط قرارگاه امام حسن مجتبی اقدام به اجرا و ساخت این پروژه‌ها می‌کند.

از ۴ میلیون واحد مسکونی نهضت ملی مسکن تا ابتدای تیر عملیات ساخت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۱۳ واحد آغاز شده که از این تعداد، ۹۵۴ هزار و ۲۳۸ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی و ساخت قرار دارد و تعداد ۴۲۹ هزار و ۲۷۵ واحد نیز کلنگ‌زنی شده است.

تحویل ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن به صورت پیش ساخته / افزایش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن
در بخش تامین زمین، بانک اطلاعات زمین جهت ثبت اطلاعات زمین‌های تامین و شناسائی شده در تمامی شهر‌های کشور برای اجرای برنامه‌های حوزه مسکن ایجاد شد. همچنین تامین زمین به استعداد یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۷۶ واحد مسکونی تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱، در ۱۳۰۰ شهر کشور پیگیری و تامین مابقی اراضی موردنیاز از طریق ایجاد شهرک‌ها یا شهر جدید، الحاق زمین به محدوده شهرها، تغییر کاربری اراضی مستعد و استفاده از اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی و ... انجام شد. درعین‌حال، پیش‌بینی زیرساخت‌های موردنیاز در زمین‌های تامین شده هم‌زمان با دوره احداث واحد‌های مسکونی نیز انجام شد.

تحویل ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن به صورت پیش ساخته / افزایش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن
هفتمین دور از ثبت نام نهضت ملی مسکن از ۱۵ تیر آغاز شده و این ثبت نام ۱۷ استان کشور در حال انجام است و طبق اعلام معاونت مسکن وساختمان کشور متقاضیان تا ۳۱ تیر فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند.

امروز هم وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد که برنامه‌های بازدید از آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن را برای اصحاب رسانه فراهم خواهد کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: