April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۸۱۲
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
0
بانک کشاورزی در راستای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و در حمایت از واحدهای تولیدی و مراکز تکثیر آبزیان، «شیلات کارت» را با نرخ ۱۲ درصد و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان صادر می‌کند و مبالغ بالاتر از طریق سامانه بازارگاه با نرخ ۱۵ درصد پرداخت می‌شود.
صدور «شیلات کارت» توسط بانک کشاورزی برای حمایت از آبزی‌پروری
به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۱۴۱ میلیارد ریال در زیربخش شیلات و آبزی پروری پرداخت کرده است. همچنین تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی برای حمایت از آبزی پروری در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به همین مقطع در سال گذشته ۱۰۸ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، لزوم استفاده بهینه از منابع برای تامین امنیت غذایی جامعه در کنار ارزش بالای غذایی آبزیان و اهمیت فراورده‌های شیلات، موجب شده است تا بانک کشاورزی پرداخت تسهیلات به طرح‌های شیلات و آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس را در اولویت قرار دهد و هرسال برای رونق بیشتر تولید در این زیربخش تلاش کند.

این گزارش می‌افزاید: در همین راستا بانک کشاورزی در ستاد توسعه راهبردی شیلات کشور مشارکت فعال و حضور موثر دارد.

شایان ذکر است پرداخت تسهیلات به طرح‌های پرورش ماهی در قفس جزو اولویت‌های اعتباری بانک کشاورزی است که با نرخ ترجیحی پرداخت می‌شود و این بانک با حمایت از طرح‌های پرورش ماهی در قفس، نقش موثری در ترویج به کارگیری روش‌های نوین تولیدی، استفاده بهینه از منابع و توسعه پایدار در بخش کشاورزی داشته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: