حسن صادقی نامه رئیس مجلس را حاصل تلاشهای مستمر دانست
کد خبر: ۳۸۰۹۳۱
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
0
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: نامه‌ قالیباف گام بلندی در جهت احقاق حقوق مزدی بازنشستگان است.
بازنشستگان در انتظار اجرای قانون از سوی دولت
نامه‌ محمدباقر قالیباف برای ابطال مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان و همچنین مصوبه‌ی حق مسکن کارگران، یک موفقیت به حساب می‌آید؛ بالاخره افزایش ده درصدی مستمری بازنشستگان سایر سطوح باطل شد.

حسن صادقی در این رابطه می‌گوید: خوشبختانه چهار ماه تلاش مستمر و بی‌وقفه‌ی جامعه‌ی بازنشستگانِ متوسط بگیر تامین اجتماعی، به ثمر نشست و صدای مظلومیت آن‌ها را مجلس‌نشینان شنیدند و حمایت کردند؛ هیات تطبیق نظر کارشناسی خود را به هیات رئیسه مجلس داد و هیات رئیسه هم بر این نظر صحه گذاشت و در نهایت با امضای رئیس مجلس، عملاً مصوبه دولت که افزایش مستمری بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر را فقط ده درصد در نظر گرفته بود، ابطال شد.

حالا انتظار بازنشستگان چیست؛ صادقی می‌گوید: دولت دو راه دارد؛ یا ظرف یک هفته مصوبه هیات مدیره سازمان را که همان اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است، به طور کامل تصویب و برای اجرا به تامین اجتماعی برگرداند، در این صورت عملا کار پایان یافته و دغدغه‌ای نخواهیم داشت؛ راه دوم این است که آن مصوبه را رد کرده و به سازمان برگرداند تا سازمان تصمیم مجدد بگیرد. خواسته‌ی جمعی بازنشستگان، راه حل اول است و قانون نیز همین را می‌گوید.

به گفته‌ی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری، آنچه اتفاق افتاده خوش‌یمن است و بدون تردید، حاصل تلاش و ایثار همه‌ی کسانی‌ست که در این راه حرکت کردند؛ آن‌هایی که اعتراض نمودند و همه‌ی کسانی که پای میز مذاکره رفتند و چانه‌زنی کردند.

او از همراهی و حمایت نمایندگان مجلس از جمله، مصری، نیکزاد، پور ابراهیمی، اسماعیلی و دیگران تشکر می‌کند و می‌گوید: حمایت این نمایندگان منجر به این شد که رئیس مجلس به ارسال نامه مجاب شود و آنچه ما دنبال می‌کردیم محقق شود؛ هدف ما این بود که لغو مصوبه‌ی مزدی تامین اجتماعی در این دولت و دولت‌های آینده باب نشود.

صادقی با تاکید بر اینکه «مهم این بود که باب جدیدی برای قانونگزاری فراتر از قانون باز نشود» ادامه می‌دهد: این نامه را به فال نیک می‌گیریم و خدا را شاکریم که زحمات طاقت‌فرسای همه جانبه‌ی اقشار مختلف بازنشستگان و نمایندگان آن‌ها به نتیجه رسید؛ انشالله که این فرایند منتج به دستیابی بازنشستگان به حقوق مزدی قانونی‌شان شود؛ بازنشستگان در این چند ماه نگرانی‌های بسیار متحمل شدند؛ حالا می‌توانند نفسی از سر آسودگی بکشند و به آینده امیدوار باشند.

صادقی در پایان افزود: در عین حال، ابطال مصوبه‌ی حق مسکن کارگران که به احیای مصوبه‌ی شورایعالی کار منجر می‌شود، بر حلاوت دستور رئیس مجلس در رابطه با مستمری بازنشستگان افزود که آنهم در جای خود قابل تقدیر است. این نامه، همه مصوبات خلاف قانون در ارتباط با حقوق کارگران و بازنشستگان را باطل کرد و مسیر حرکت برخلاف قانون را به تمامی مسدود نمود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: