کد خبر: ۳۸۰۹۳۷
۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
0
شبکه الجزیره در گزارشی ضمن انتقاد از نظام قضایی آمریکا، آن را ابزار یک حکومت نژادپرستانه دانست.
نظام قضایی آمریکا ابزاری کامل برای حاکمیت نژادپرستانه است
نظام قضایی آمریکا ابزاری تمام و کمال برای حاکمیت نژادپرستانه است. خط مشی ضد سیاهپوستان در دادگاه‌های آمریکا نشانه‌ای از سیستم ناقص و پر عیب و نقص است. اگر همه قضات آمریکایی ویدیو‌های خانگی شان را از رفتار‌های غیرانسانی در مقابل سیاهپوستان به اشتراک بگذارند مردم آن‌ها را افرادی فاسد می‌خوانند. اگر ثابت شود صد درصد از احکام صادر شده آگاهانه با تبعیض نژادی بوده است، این محکومیت‌ها معیوب خوانده می‌شود و به این ترتیب با دیدگاهی لیبرالی می‌توان در عمل از برتری سفیدپوستان حمایت کرد.

یک سیستم قضایی که چیزی جز ابزار یک حکومت نژادپرستانه نیست، به عنوان سیستمی که پتانسیل نژادپرستی در آن نیست به قربانیان نشان داده می‌شود. اینگونه دفاع از سیستم قضایی آمریکا که منطبق بر برتری سفیدپوستان است به قدری عادی و طبیعی شده که تصور غیر از آن کار دشواری است.

اگر در رستوران مواد مسموم کننده پیدا شود حتی اگر هیچ غذایی مسموم نشده باشد آیا بهتر نیست به دنبال آن باشیم تا بفهمیم فردی که این مواد را به همراه داشته تنها بوده یا نه و اگر لازم است رستوران را تعطیل کنیم؟ آیا با وجود کشف اقدامات تبعیض آمیز در نهاد‌های قضایی که مسئول صدور حکم اعدام با استفاده از مواد سمی هستند نباید همین کار را انجام دهیم؟

اگر معلوم شود که دادستان به رسانه‌های محافظه‌کاری گوش می‌کند که هر روز بیشتر از قبل از یهودیان حرف می‌زنند چه باید کرد؟ در جامعه‌ای که به عدالت علاقمند است، کشف حتی یک شپشک در سیستم قضایی ممکن است باعث نابود شدن کتاب‌های حقوقی شود. در آمریکا از نژادپرستانی که حکم صادر می‌کنند، وجود تبعیض نژادی در صدور احکام، نژادپرستی در دستگیری ها، مصونیت پلیس و کل قوانین نژادپرستانه به عنوان یک "سیستم ناقص" دفاع می‌شود. ما می‌توانیم قانونی ساده را وضع کنیم: جامعه برتری طلب سفیدپوست نمی‌تواند یک سیستم قضایی عادلانه داشته باشد.

در تمام موارد استعمار، استعمارگرانی که خود را لیبرال می‌پندارند، سیستم عدالت نژادپرستانه را سیستمی ناقص خوانده‌اند، یک دفاع خوب و عالی از یک ابزار تمام و کمال. انجمن مطالعات حقوق بشر چین در نگاهی پژوهشی به اوضاع این روز‌های آمریکا در مقاله‌ای عنوان می‌کند: جامعه آمریکا علی رغم نقش بسیار مهم اقلیت‌ها و رنگین پوستان در توسعه اقتصادی این کشور و ترفیع نظام سرمایه داری هنوز به آنان به چشم شهروندان درجه یک خود نگاه نمی‌کند و در تمامی حوادث مربوط به تبعیض نژادی در این کشور این سیاه پوستان و اقلیت‌های قومی هستند که قربانی صف اول این خشونت‌ها محسوب می‌شوند.

آمریکا بدون شک یک نظام سرمایه داری گسترده است؛ نظامی که در آن سرمایه داران با سرکوب فقیران و لایه‌های پایین جامعه و نیز با فشار و سوءاستفاده از قومیت‌های نژادی و رنگین پوستان از لحاظ مالی و اقتصادی پیشرفت کرده اند و ساختار کلی جامعه را با نیاز‌های خود تعریف کرده اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: