کد خبر: ۳۸۱۳۹۰
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
0
طوفان مغناطیسی با توانایی انهدام موشک، ایرلند را با خسارات سنگین تهدید می‌کند.
طوفان مغناطیسی مخرب با توانایی انهام موشک در راه این کشور
تداخل امواج رادیویی و قطع برق تهدید‌های قریب الوقوعی هستند که طوفان مغناطیسی با خود به دنبال دارد و در حال حاضر مقامات ایرلند را نگران کرده‌است، زیرا این طوفان همانند انهدام یک موشک عمل می‌کند، اما نتیجه حمله موشکی نیرو‌های نظامی زمینی نیست، بلکه یک طوفان مغناطیسی خورشیدی بوده که ممکن است در ۱۷ و ۱۸ جولای به کشور‌های اروپایی برسد. بر اساس آنچه که اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا تایید کرد، قبل از این پدیده، طوفانی که دانشمندان آن را با شماره ۳۰۵۸ می‌شناختند، در ۱۴ ژوئیه از خورشید به سمت زمین حرکت کرد.

تامیتا اسکوف، کارشناس هواشناسی فضایی، طوفان مغناطیسی را موشکی توصیف کرد که از سمت خورشید پرتاب شد و قدرت آن به برد X رسید. محدوده X، بالاترین طبقه بندی علمی طوفان‌های خورشیدی از نظر قدرت است، در حالی که طبقه بندی A ضعیف‌ترین محدوده و به ترتیب دسته B، رده C و دسته M، و پس از آن دسته X بوده که میدان مغناطیسی آن ممکن است باعث آسیب به حوزه انرژِی، حمل و نقل و ارتباطات شود. طبق گزارش روزنامه ایرلندی، اگرچه NOAA خطر طوفان خورشیدی را ۱۰ درصد اعلام کرد، اما تأیید کرد که این درصد ممکن است به زودی افزایش یابد.

پترسون می‌گوید با تقسیم مکان قطار‌ها و خطوط ریلی (بلوک‌ها) که با سیگنا‌ل‌های مجزا همراه هستند می‌توان جایگاه قطار‌ها را مشخص کرد که آیا قطار در جایگاه همچنان مستقر است یا خیر. اگر مانعی سره راه قطار نباشد، این سیگنال‌ها سبز می‌شوند و اگر مانعی جلوی قطار را اشغال کرده باشد، قرمز را نشان می‌دهد و همه این‌ها بر اساس جریان‌های الکتریکی سازمان‌یافته کار می‌کنند. طوفان‌های خورشیدی با تأثیرپذیری از این جریان‌ها می‌توانند باعث تخصیص نور قرمز به بخش‌هایی از ریل قطار شوند، حتی زمانی که جرم مقابل آن‌ها اشغال نشده باشد. هرچه طوفان خورشیدی قوی‌تر باشد، احتمال اختلال در سیگنال‌های قطار‌ها بیشتر می‌شود و تاخیر‌های ناشی از آن برای مسافران در شبکه ریلی افزایش می‌یابد.

قابل ذکر است که این طوفان‌ها شعله‌های پلاسمایی را از لایه بیرونی خورشید آزاد می‌کند و هنگامی که موج ضربه‌ای آن‌ها به نام انتشارات تاجی (CME) به جو زمین برخورد می‌کند، طوفان‌های مغناطیسی با اثرات متفاوت بر روی ماهواره ها، GPS و شبکه‌های برق ایجاد می‌شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: