April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۲۲۹۳
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
0
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد حملات کی‌یف به زیرساخت هسته‌ای، جهان را به آستانه یک فاجعه اتمی می‌برد.
مسکو: کی‌یف جهان را به سوی یک فاجعه هسته‌ای به سبک چرنوبیل هدایت می‌کند
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، تاکید کرد که حملات کی‌یف به سایت‌های هسته‌ای جهان را به سمت فاجعه تشعشعات هسته‌ای مشابه فاجعه چرنوبیل سوق می‌دهد.

نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: «حملات جنایتکارانه کی‌یف به سایت‌های زیرساخت هسته‌ای، جهان را به آستانه یک فاجعه هسته‌ای می‌برد که از نظر گستره با چرنوبیل قابل مقایسه است».

وی با اشاره به بمباران مکرر نیروگاه اتمی زاپوروژیا توسط نیرو‌های کی یف در روز‌های اخیر، گفت: اگر حملات ارتش اوکراین ادامه یابد، هر لحظه ممکن است فاجعه رخ دهد و به کی‌یف، زاپوروژیا، خارکیف، پولتاوا، خرسون، اودسا، نیکولایف، کایرووگراد، وینیتسا، جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک، مناطق مرزی روسیه و بلاروس و همچنین مولداوی، بلغارستان و رومانی گسترش یابد و توسط آلودگی رادیواکتیو تهدید شود.

این مقام در ادامه گفت: این خوشبینانه‌ترین پیش بینی کارشناسان است. تصور مقیاس واقعی فاجعه هسته‌ای در نیروگاه زاپوروژیا دشوار است. در این صورت، حامیان غربی کی‌یف مسئول آن خواهند بود.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که رژیم ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، با بمباران سایت‌های زیرساختی نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا، اقدام جدیدی تحت عنوان تروریسم هسته‌ای انجام داده است.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا، تأیید کرد که نیرو‌های کی‌یف با بمباران ایستگاه زاپوروژیا، تمام اروپا را در معرض "خطری جدی" قرار می‌دهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: