April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۲۵۲۳
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ضمن مخالفت با تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های هواپیمایی، گفت: قرار نیست از همه فرودگاه‌ها درآمد کسب کنیم.
مخالفت شرکت فرودگاه‌ها با تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های هواپیمایی
ابراهیم مرادی اظهار کرد: برخی مطالبات اجتماعی و در کنار آن مطالبات و پیگیری‌های سیاسی سبب شده تا شاهد احداث برخی فرودگاه‌ها بدون توجیه اقتصادی در کشور باشیم.

وی افزود: موضوع ساخت فرودگاه‌های غیر اقتصادی کشور تنها متعلق به سال‌های اخیر نیست بلکه در دهه‌های مختلف و در زمان پیش از انقلاب نیز اینگونه اقداماتی بوده و فرودگاه رامسر نیز به همین شیوه احداث شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: لازم است نمایندگان مجلس در برنامه هفتم توسعه به مدت پنج سال احداث هرگونه فرودگاه جدید را ممنوع کرده و بودجه و اعتبارات موجود را بر اساس ماده ۵۳ قانون احکام دایمی کشور صرف توسعه زیرساخت و بهبود کیفیت فرودگاه‌های موجود و بروز رسانی زیرساخت‌های هوانوردی مورد نیاز صنعت کنیم.

وی درباره یکپارچه سازی مدیریت فرودگاه‌های کشور گفت: در تمام دنیا فرودگاه‌هایی با اهداف نظامی، نفتی و ... فعال هستند که همگی جزو فرودگاه‌های اختصاصی بوده و قرار نیست از آن‌ها درآمدی کسب شود و هم سو با خدمات عمومی قرار گیرند و یا احداث این قبیل فرودگاه‌ها بار مالی مضاعف به دولت و بودجه عمومی کشور وارد آورد.

مرادی با مخالفت در خصوص ایجاد کنسرسیوم شرکت‌های هواپیمایی گفت: اجازه بدهیم بازار ساز و کار خود را به پیش ببرد، بخش خصوصی باید به کار خود ادامه دهد و مخالف دخالت دولت در امور بخش خصوصی هستم و بایست تا حد ممکن دولت در حوزه تصدی گری صنعت هوانوردی کشور کوچک شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: