سید مجتبی شفیعی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص زمان ورود اتوبوسهای دست دوم به ناوگان حمل و نقل عمومی
پایتخت اظهار کرد: شهر تهران نیاز به ۷ هزار اتوبوس دارد و هماکنون حدود ۲ هزار اتوبوس دارد و با توجه به اینکه هیچ راهکار کوتاهمدتی وجود نداشت، بنابراین تصمیم برای ورود اتوبوسهای دست دوم گرفته شد.
وی با اشاره به اورهال کردن اتوبوسهای پایتخت گفت: این کار با سرعت وجدّیت در حال انجام است البته این کار زمانبر است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص وضعیت اتوبوسهای دست دوم تصریح کرد: این اتوبوسها کم کارکرد و با استانداردهای لازم است که توسط بخش خصوصی و با تایید شهرداری تهران وارد میشوند و شهرداری نیز همانند قبل از این اتوبوسها و با مشارکت بخش خصوصی بهره خواهد برد.
وی گفت: اتوبوسهای دست دوم از کشورهای مختلف از جمله آلمان وارد میشود که در مرحله اول ۵۰ دستگاه از کشور آلمان وارد گمرک شده است که فرایندهای ترخیص آنها زمان بر است و به محض اینکه ترخیص شوند، وارد چرخه حمل و نقل و عمومی خواهد شد.
شفیعی همچنین در خصوص کیفیت خودروهای دیزلی نیز خاطرنشان کرد: با توجه به قیمتی این اتوبوسها دارند خرابی آنها زیاد بوده و در همان مرحله اول از ۱۷۵ دستگاه اتوبوس حدود ۳۰ درصد از آنها مرتباً در تعمیرگاهها هستند.