April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی مطرح شد
کد خبر: ۳۸۲۸۸۰
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
0
با بهره گیری از ابزار‌های توان فنی، نظارت مستمر و سرمایه انسانی کارآمد، اهداف پیش بینی شده بیمه‌ای در برنامه کلان اقتصادی کشور با جدیت دنبال خواهد شد.
صنعت بیمه در مسیر نوآوری و توسعه محصولات و خدمات قرار دارد
مهندس مجید بهزادپور که در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: مقررات زدایی و کاهش تصدی گری نهادناظر بیمه و سیاست‌های تسهیل گر برای رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور صورت خواهد گرفت.

رئیس کل بیمه مرکزی از رشد ۴۰ درصدی حق بیمه تولیدی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: رشته‌های اتومبیل و درمان بیش از ۶۵ درصد از حق بیمه تولیدی را تشکیل می‌دهند و از سوی دیگر ۸۱ درصد از خسارات پرداختی نیز به همین دو رشته مربوط می‌شود.

وی بر عزم راسخ نهادناظر صنعت بیمه برای ظرفیت سازی‌های جدید در بازار بیمه‌های زندگی، تاکید کرد و اظهار داشت: با تمهیدات پیش بینی شده، اهداف توسعه گرایانه بیمه‌های زندگی و تامین آتیه دور از دسترس نخواهد بود.

رئیس شورای عالی بیمه با تشریح آخرین دستاورد‌های صنعت بیمه از مدیریت ساختاری شبکه فروش، تسهیل عملیات بیمه گری و زمینه سازی برای ورود و فعالیت بازیگران جدید بیمه‌ای به عنوان راهکار‌های بازیابی جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد کلان کشور یاد کرد و افزود: حضور هوشمندانه در بازار سرمایه و بهره گیری بهینه از دارایی‌ها و سرمایه‌های صنعت بیمه در راستای صیانت از حقوق بیمه گران و بیمه گذاران صورت می‌گیرد.

مهندس بهزادپور، سند تحول دولت محترم، ماموریت‌های محول شده از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکم انتصاب و مفاد قوانین و اسناد بالادستی را از محور‌های اصلی سیاستگذاری‌ها و برنامه‌های بیمه مرکزی دانست و خاطرنشان کرد: نظارت موثر بر عملیات بیمه ای، تکمیل زیر ساخت‌های تحول دیجیتالی، تلاش برای مردمی سازی خدمات و محصولات بیمه‌ای و به تبع آن افزایش ضریب نفوذ بیمه در دستور کار بیمه مرکزی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی مرکز نوآوری بیمه به عنوان یک نوع ریل گذاری برای ایده پردازان و نیرو‌های خلاق یاد کرد و گفت: جانشین پروری در بخش منابع و سرمایه‌های انسانی از اهداف جدی و آینده پژوهانه نهاد ناظر صنعت بیمه به شمار می‌آید.

رئیس شورای عالی بیمه، صیانت از داده‌های ارزشمند بیمه‌ای را از مصادیق حفظ حقوق بیمه گران و بیمه گذاران اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بخش مهمی از صنعت بیمه برای پیوستن به سامانه سوئیچ بیمه آماده شده اند که با مشارکت صددرصدی آنان می‌توانیم ضریب تقلبات و تخلفات را به عدد صفر برسانیم.

رئیس کل بیمه مرکزی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در دو بستر فرهنگسازی و پژوهشی در نهادناظر صنعت بیمه نسبت به شتاب بیشتر آن ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است دکتر احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این مجمع با قدردانی از فعالیت‌های توسعه‌ای و مردم محور بیمه مرکزی در دولت سیزدهم از نهادناظر صنعت بیمه به عنوان نهادی چابک، مقتدر و شفاف نام برد و حرکت این نهاد را در چارچوب سند تحول و برنامه‌های توسعه‌ای دولت سیزدهم خواستار شد

شایان ذکر است که مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان حسابرسی، معاونان وزیر و کارشناسان سازمان‌های ذیربط برگزار شد بدون اشکال و ابهامی به پایان رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: