کد خبر: ۳۸۲۹۱۹
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
0
رییس پلیس پایتخت از کشف ۱۰ میلیون دلار تقلبی در تهران خبر داد.
کشف ۱۰ میلیون دلار تقلبی در تهران
سردار حسین رحیمی با اشاره به اجرای طرح سه روزه سراسری و استانی پلیس برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالای گمرکی، دخانی و ترانزیتی و نظارت و واپایش انبار‌ها و محل‌های دپوی کالا گفت: با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی برخورد با انواع و اقسام جرائم و مفاسد اقتصادی در حوزه مبارزه با قاچاق در دستورکار قرار گرفته و تلاش‌های بسیار خوبی نیز در این زمینه انجام شده و خوشبختانه این پلیس تسلط ویژه‌ای در این موارد دارد.

وی ادامه داد: ما در اطراف و اکناف تهران هزاران انبار بزرگ داریم که بخش زیادی از آن‌ها ارتباط مستقیم با پلیس امنیت اقتصادی برقرار کردند. ما در بحث پایش انبار‌ها و عرضه کالای قاچاق در سطح شهر عملیات ویژه‌ای را آغاز کردیم. این عملیات ۷۲ ساعته با همکاری وزارت صمت و مقام قضایی انجام شد و در این عملیات ۱۴۰ تیم و ۴۲۰ ماپور پلیس در بازدیدی از ۳۵۲ انبار و اماکن موفق شدند مقادیر قابل توجهی از اقلام احتکاری و قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در این عملیات بالغ بر دو میلیون و ۶۲۱ هزار از انواع و اقسام کالای قاچاق کشف و ضبط شد، گفت: ۴۶ متهم نیز دستگیر و ۱۷ واحد صنفی و انبار که اقلام داخل آن‌هاست پلمب شد تا دستور قضایی برای تعیین تکلیف آن‌ها صادر شود. ارزش اقلام مکشوفه قاچاق بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

انهدام باند بزرگ جعل دلار
رحیمی همچنین از برخورد با یک باند بزرگ جعل دلار خبر داد و گفت: یک اقدام ارزشمند دیگر پلیس امنیت اقتصادی انهدام یک باند بزرگ دلار‌های جعلی است. اعضای این باند قصد داشتند بالغ بر ۱۰ میلیون دلار جعلی را وارد بازار کنند که پیش از این اتفاق دلار‌ها کشف و ضبط شد. همچنین در این خصوص سه نفر نیز دستگیر شدند که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

دلار‌های کشف شده، دلار‌های تقلبی
وی همچنین با بیان اینکه در یکی از انبار‌های مکشوفه ۲۰۰ هزار قلم لوازم یدکی احتکار شده کشف و ضبط شد، گفت: همچنین در انبار دیگری انواع و اقسام لوازم ضروری و مایحتاج مردم مانند کنسرو و ... و در دیگر انبار نیز ۳۱۷ هزار لیتر روغن موتور احتکار شده و قاچاق کشف شد. همچنین کالا‌هایی مانند لوازم‌التحریر، لامپ، کفش، پوشاک، باتری موتورسیکلت و پارچه نیز در این عملیات کشف شد. انواع کالای قاچاق مانند لاستیک و رینگ نیز کشف شد که تعداد آن‌ها به بیش از ۶۴ هزار حلقه لاستیک و چهار هزار و ۶۰۴ رینگ می‌رسید.

رحیمی افزود: اقدامات دیگر پلیس که با همکاری خوب با سازمان مالیاتی تهران انجام شد سبب شد تا فردی که با شناسایی افراد کم بضاعت و پرداخت مبالغ ناچیز اقدام به ثبت ۵۰ فقره شرکت غیرواقعی به نام آنان کرده بود، دستگیر شود. در ادامه نیز شرکت‌های کاغذی وی مشخص و شناسایی شد. تنها در چهار شرکت این فرد ۶۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی گزارش شده است.

وی اضافه کرد: ما از ابتدای سال ۱۳ مرحله طرح مبارزه با دلالان ارزی را به اجرا در اوردیم. در این ۱۳ مرحله ۵۵ نفر تا الان دستگیر شدند که ارزش ارز‌های کشف شده از آن‌ها بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد تومان بوده است.
رییس پلیس پایتخت تاکید کرد: تمام انبار‌ها تحت نظارت و پایش پلیس قرار دارد و پلیس برخورد با عرضه کنندگان قاچاق را با همکاری سازمان تعزیرات، وزارت صمت و مقام قضایی ادامه خواهد داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: