کد خبر: ۳۸۳۰۰۹
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
0
وزیر اقتصاد در جریان بازدید از ساختمان مرکزی و انبار‌های گمرک دستور جمع بندی سریع مشکلات و ارائه فهرست آن‌ها به دولت برای گره گشایی را صادر کرد.
بازدید وزیر اقتصاد از گمرک تهران
احسان خاندوزی صبح امروز با حضور در اداره کل گمرک تهران از ساختمان مرکزی و انبار‌های گمرک بازدید کرد و در جریان مشکلات مراجعه کنندگان در حوزه‌های مختلف و رسیدگی مسئولان گمرک به این مشکلات قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، وزیر اقتصاد در جریان بازدید از ساختمان مرکزی گمرک تهران، با حضور در جمع مراجعه کنندگان، در جریان مشکلات آنان قرار گرفت و به دلیل تعدد مراجعه کنندگان و سوالات بسیار زیادی که مطرح می‌شد، در گفت وگویی با آنان اظهار کرد که همه مشکلات به چند موضوع کاملا مشخص باز می‌گردد مانند دو موضوع ثبت سفارش‌ها و بحث کشنده‌ها که پرتکرار است.

وی افزود: مدیر کل گمرک تهران می‌خواهم که فهرست مواردی که برای تولید کنندگان و مشکل مشابه هم صنف‌های آن‌ها در ارتباط با گمرک تهران وجود دارد را تهیه کند تا راه برای رصد این مشکلات و رسیدگی به آن‌ها باز شود.

خاندوزی خطاب به مسئولان گمرک تهران تاکید کرد: تا امشب این فهرست را به دست رئیس کل گمرک برسانید و همه مواردی که احصا شده است اعم از ثبت سفارش، کد بانک مرکزی و احیانا اگر تاخیری در متروکه شدن و افزایش زمان از ۲ به ۴ ماه طبق قانون بوده است در این فهرست گنجانده شود.

وی در جمع مراجعه کنندگان گمرک تهران تاکید کرد که بنای ستاد اقتصادی دولت این است که بتوانیم همه زمان بندی‌ها را کاهش دهیم.

وزیر اقتصاد پس از حضور در جمع مراجعه کنندگان به همراه مسئولان گمرک تهران از تعدادی از انبار‌های این گمرک بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید مسئولان گمرک در جلسه‌ای گزارش مختصری از اقدامات گمرک در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ و همچین مقایسه آن با ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۰ ارائه کردند که در این گزارش اعلام شد تعداد اظهارنامه‌ها در ۵ ماهه نخست ۱۴۰۰، ۱۰ هزار مورد بوده که سال ۱۴۰۱ با ۱۰ درصد افزایش به ۱۱ هزار اظهارنامه رسیده است.

در این گزارش اعلام شد: کالا‌هایی که به گمرک تهران به عنوان شاخص‌ترین و بزرگترین گمرک زمینی وارد می‌شود عموما مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید است که برای چرخه تولید استفاده می‌شود. همچنین اعلام شد که درآمد گمرک در انتهای شهریور ماه به عدد بزرگی خواهد رسید.

بر اساس این گزارش تعداد کل کشنده‌های ترخیص شده از تاریخ اول دی ماه ۱۳۹۹ تا کنون ۵ هزار و ۶۳۷ کشنده بوده که تعداد ترخیص شده آن‌ها ۴ هزار و ۳۱۵ و تعداد مانده یک هزار و ۳۲۲، در جریان ۸۴۴ و اظهار شده ۴۷۸ مورد بوده است.

همچین اعلام شد که گمرک تهران ۵۱ انبار دارد که ۱۲ انبار مسقف هستند، اما برای تمام انبار‌ها قبض انبار صادر می‌شود.

مسئولان گمرک تهران پرتکرارترین مشکلات مراجعه کنندگان را مربوط به سامانه گمرک دانسته و اعلام کردند که مشکلاتی که درباره رسوب کالا وجود دارد به دلیل ایستایی است و ساز و کار مناسبی که به سامانه ساتا باز می‌گردد باید رفع اشکال شود که در این زمینه نیاز است تا هم افزایی بهتری بین گمرک و بانک مرکزی صورت گیرد که موجب کاهش رسوب کالا می‌شود.

بر این اساس اعلام شد که یکی از دلایل تاخیر در ارائه کد ساتا، موضوع اصلاح ثبت سفارش است که این تاخیر در سال گذشته موجب متروکه شدن بیش از ۱۲ هزار اظهارنامه شده است. یعنی قبل از اینکه کد ساتای آن‌ها صادر شود، اظهارنامه ابطال شده است و بر این اساس بیشترین درخواست گمرک از وزیر هماهنگی با بانک مرکزی برای تسریع در صدور کد ساتا بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: