مجلس توجهی به اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی ندارد
کد خبر: ۳۸۳۱۱۹
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
0
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان در خصوص به تعویق افتادن اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی می‌گوید: به نظر می‌رسد اتفاقات سال گذشته در حال تکرار است.
کارگران ساختمانی در انتظار اجرای قانون
میکائیل صدیقی افزود: نزدیک به دو سال است که این طرح در مجلس است و بیش از این به تعویق انداختنِ آن نشان می‌‍‌دهد که عزم جدی برای تصویب آن وجود ندارد. مگر می‌شود بررسی و تصویبِ یک اصلاحیه تا این حد طول بکشد؟!

وی گفت: هیئت رئیسه‌ی مجلس در حق بیمه کارگران ساختمانی کم کاری کرده است. در طولِ این مدتی که اصلاحیه در مجلس است باید حداقل بیش از ۵۰۰هزار کارگر ساختمانی بیمه می‌شدند، اما این اتفاق نیفتاده و خیلی از کارگران ساختمانی از بیمه محروم هستند. خیلی از کارگران ساختمانی در این مدت فوت کردند یا دچار حادثه شدند و از کار بیکار شدند و هیچ خدماتی هم از سوی دولت دریافت نکردند. این ظلم در حق کارگران ساختمانی است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان در مورد علت به تعویق افتادن این طرح می‌گوید: این به تعویق افتادن تنها یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن حمایتِ برخی مجلسی‌ها از سرمایه‌داران است. فقط این تفکر است که باعث می‌شود مجلس طرحی را که در جهتِ تحقق حداقلی‌ترین حقوق کارگران است نزدیک به دو سال به تعویق بیندازد. وگرنه چرا باید یک نماینده مجلس قبول کند که کارگر بیمه نداشته باشد و دچار حادثه کار شود.
 
وی افزود: طبق ماده ۲۹ قانون اساسی بیمه حقی همگانی است و مردم فارغ از اینکه کار داشته باشند یا نداشته باشند باید از تامین اجتماعی برخوردار باشند. اما کارگر ساختمانی با وجود اینکه کار می‌کند از این حق برخوردار نیست.
برچسب ها: کارگر ، ساختمانی ، بیمه ، مجلس ، حادثه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: