کد خبر: ۳۸۳۳۳۹
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
0
به گفته مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، اجرای طرح کالابرگ به جای یارانه نقدی قانون است و دولت در اجرای آن تعهد دارد.
یارانه شهریور ۱۴۰۱ نقدی است یا کالابرگ؟
به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند مردم به گرفتن یارانه نقدی علاقه دارند، اما دولت به ارائه کالابرگ متعهد است.

مسعود میرکاظمی درباره برخی خبر‌ها مبنی بر اجرا آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی از مهرماه، تصریح کرد: کالابرگ قانون و تعهد دولت است. سامانه کالابرگ تاکنون آماده نبوده است. معمولا وقتی سامانه مهیا می‌شود باید در حوزه کوچک‌تری اجرا شود. دلیل این کار این است که اگر مشکلی در سامانه باشد احصا و برطرف شود تا در اجرای عمومی برای مردم مسئله‌ای پیش نیاید.

میرکاظمی گفت: نظرسنجی‌های ما نشان می‌دهد که مردم بیشتر به یارانه نقدی علاقه‌مند هستند.

مردم به پرداخت یارانه نقدی علاقه‌مند هستند یا کالابرگ؟
وی در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ یارانه نقدی که در ماه‌های گذشته به مردم پرداخت می‌شد ۲۰ شهریور هم برای آنان واریز می‌شود یا نه؟ خاطرنشان کرد: بله، آن مبلغ سر جای خود است و هر وقت که کالابرگ بیاید، جایگزین پرداخت نقدی می‌شود. مردم این ماه هم طبق معمول دریافت نقدی خواهند داشت.

دولت برای حمایت از اقشار ضعیف، جلوگیری از رانت و هم‌چنین عادلانه‌سازی یارانه‌ها اعلام کرد که شیوه پرداخت یارانه و اختصاص ارز ۴۲۰۰تومانی را تغییر می‌دهد. دولت مقرر کرد یارانه به‌جای واردکننده، به انتهای زنجیره یعنی مردم داده شود.

در این راستا از نیمه اردیبهشت‌ماه امسال مبالغ ۲۰۰، ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی را به‌عنوان یارانه نقدی متناسب با دهک‌بندی‌ها به‌صورت ماهانه به مردم پرداخت کرد. مسئولان دولتی اعلام کردند که قرار است اعتباری را در قالب کالابرگ الکترونیکی در اختیار مردم قرار دهند. به‌گفته دولت، تا زمانی که زیرساخت این اقدام فراهم شود پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: