کد خبر: ۳۸۳۳۵۱
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
0
محافظ پلاستیکی بسیار نازک و ارزان است؛ اما حداقل محافظت در برابر خراش و آسیب جزئی را فراهم می‌کند.
بهترین محافظ برای گوشی هوشمند چیست؟
گزینه‌های مختلفی در بازار برای محافظت از صفحه نمایش گوشی هوشمند اعم از شیشه، فویل پلاستیکی یا محلول اسپری موجود است که هر یک مزایا و معایب متفاوتی دارند.

محافظ‌ها پلاستیکی

به گفته سباستین کلوس، یکی از اعضای انجمن ارتباطات و فناوری اطلاعات آلمان، تراشه‌های پلاستیکی "بسیار نازک و ارزان هستند، اما محافظت کمی در برابر خراش‌ها و آسیب‌های جزئی دارند. "

چنین تراشه‌های نازکی نمی‌توانند محافظت زیادی از آن ایجاد کنند و بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند خراش‌های ناشی از جاکلیدی را تحمل کنند؛ اما مهم است که بدانید تراشه‌های ساخته شده از پلی اتیلن از پلی پروپیلن قوی‌تر هستند.

یکی از معایب تراشه‌های پلاستیکی این است که کاربر نیاز به تعویض مرتب آن‌ها دارد. چون به سرعت خراشیده می‌شوند. یکی دیگر از معایب آن‌ها این است که چربی گریز نیستند.

تراشه‌های پلاستیکی برای گوشی‌های هوشمند در دو نسخه موجود هستند. مات و براق، انتخاب بین آن‌ها یک موضوع سلیقه‌ای و ترجیح شخصی است. تراشه‌های پلاستیکی براق ممکن است تمام انعکاس‌هایی را که روی صفحه ظاهر می‌شوند و گاهی اوقات بازتاب‌های بیشتری را نشان دهند.

محافظ شیشه‌ای

محافظ شیشه‌ای نسبت به تراشه‌های پلاستیکی محکم‌تر است و این لایه محافظ معمولاً از شیشه و تراشه تشکیل شده است. این نوع شیشه محافظ برای صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند با درجه سختی متفاوت موجود است و درجات سختی با مقدار (H) نشان داده می‌شود.

شیشه محافظ جلویی صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند معمولا از گوریلا گلس و دارای سختی ۷ H و سختی شیشه یاقوت ۹ H است؛ اما تولید شیشه یاقوت بسیار گران است.

علاوه بر این، کاربر هنگام خرید باید ضخامت شیشه محافظ را در نظر بگیرد؛ برخی از گوشی‌های هوشمند مدرن دارای حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش هستند و اگر شیشه محافظ بیش از حد ضخیم باشد، ممکن است گاهی اوقات این سنسور کار نکند.

شیشه محافظ با هزینه بسیار بالاتری نسبت به فویل پلاستیکی موجود است؛ البته در قیمت تفاوت وجود دارد، اما شیشه محافظ ارزش هزینه را دارد، زیرا محافظت بهتری را ارائه می‌دهد.

محافظ مایع

مایعاتی وجود دارند که روی صفحه نمایش گوشی هوشمند اسپری می‌شوند تا پس از خشک شدن از آن در برابر خط و خش محافظت کنند. اولین مزیت این مایعات نحوه قرارگیری آن‌ها بر روی صفحه نمایش است. بر خلاف نصب تراشه‌های پلاستیکی یا شیشه محافظ به راحتی و به سادگی پاشیده می‌شود و هیچ مشکلی مانند انحراف تراشه یا ظاهر شدن حباب‌های مزاحم در این جا وجود ندارد.

مایعاتی که بر روی صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند پاشیده می‌شوند، محافظت موثری در برابر خط و خش و محافظت محدودی در برابر افتادن روی زمین دارند؛ اما اگر خراش‌ها باعث نفوذ لایه محافظ یا افتادن به زمین باعث ترک خوردن شیشه جلو شوند، این موارد عیوب صفحه نمایش را نمی‌توان تعمیر کرد، برعکس استفاده از محافظ شیشه که فقط خراش و ترک بر روی محافظ ظاهر می‌شود که به راحتی قابل تعویض است. این امر در مورد تراشه‌های پلاستیکی نیز صدق می‌کند، علاوه بر این که لایه محافظ با استفاده از مایعات قابل پاشیدن باید هر ۱۲ ماه یک بار تجدید شود.

درجه پوشش

علاوه بر ضخامت، سختی و جنس، میزان پوشش نقش مهمی در انتخاب تراشه حفاظتی مناسب برای صفحه نمایش گوشی هوشمند دارد. تراشه‌های دوبعدی به لبه‌های گوشی هوشمند نمی‌رسند، بنابراین تراشه‌های ۲.۵ بعدی با لبه‌های منحنی متناسب می‌شوند، در حالی که تراشه‌های سه‌بعدی کل صفحه‌نمایش را می‌پوشانند و کمی فراتر از لبه‌ها گسترش می‌یابند.

منبع: الجزیره
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: