کد خبر: ۳۸۳۵۰۲
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
0
معاون وزیر کار در خصوص موانع ساخت ۵۰۰هزار واحد مسکونی گفت: شفاف بگویم که زمین اولین مسئله‌ی ماست. باید به ما زمین بدهند تا این تعداد مسکن ساخته شود.
نبود زمین، چالش ساخت ۵۰۰هزار واحد مسکونی برای کارگران
مهدی مسکنی در خصوص جزئیات  و اینکه چه تضمینی برای موفقیت این طرح وجود دارد، گفت: در اساسنامه جهش مسکن که دیروز به ادارات کل ابلاغ شده، سعی شد اشکالاتی که منتج به مشکلات قبلی در این حوزه شده، رفع شود. دوستان ما در معاونت تعاون با نگاه به رفع اشکالات، اساسنامه را ابلاغ کردند. این کار حاصل شش ماه کار کارشناسی است و ابلاغ آن گره از کار خیلی‌ها بازمی‌کند.

معاون وزیر کار در خصوص موانع ساخت ۵۰۰هزار واحد مسکونی گفت: شفاف بگویم که زمین اولین مسئله‌ی ماست. باید به ما زمین بدهند تا این تعداد مسکن ساخته شود.

وی بیان کرد: قبلا تعاونی‌ها تشکیل می‌شدند و بعد افراد زمین می‌گرفتند، اما امروز افراد در سایت ثبت نام می‌کنند و قرار است تبدیل به تعاونی و گروه‌های جمعیتی شوند که خب این اشکالاتی دارد از جمله اینکه آدم‌هایی که قرار است در یک واحد مسکونی زندگی کنند باید تا جایی که می‌شود فرهنگ مشابه داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که ما به سمت تعاونی جوار کارگاهی می‌رویم این است که این اشکالات را رفع کنیم.

معاون امور تعاون وزارت کار در خصوص تأمین اعتبارات این طرح گفت: بعد از ابلاغ اساسنامه ما با اعداد و رقم صحبت می‌کنیم که البته این موضوع در اختیار وزارت مسکن است.

وی به لزوم توجه به توانایی مالی کارگران برای شرکت در این طرح گفت: ما به عنوان مسئله به دوستان اعلام کردیم که اگر مبنای تسهیلات ۱۸درصد و با پرداخت ۹ میلیون تومان در ماه باشد هیچ کارگری نمی‌تواند آن را بپردازد. دوستان نیز در حال حاضر در حوزه تامین منابع کار می‌کنند.

وی تاکید کرد: مسئله‌ی تامین منابع جدی است و ما در بخش تعاون از طریق صندوق زمین و مسکن و ساختمان که روی این طرح دفتر توسعه کار می‌کند به دنبال حل مشکلات هستیم تا بهترین روش را پیگیری کنیم. تا امروز در این جلسات گروه‌های مختلف نظرات خود را ارائه داده‌اند، اما مسئله‌ی تامین منابع، مسئله ما هم هست.

مسکنی بیان کرد: برای انجام این طرح با ادبیات جهادی می‌گوییم که این کار را انجام می‌دهیم. ما در ساخت مسکن هم مثبت اندیش هستیم و هم به موانع نگاه می‌کنیم. پس ما باید این ۵۰۰هزار مسکن را جور کنیم و تلاشمان را انجام می‌دهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: