کد خبر: ۳۸۳۵۳۸
۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
0
کدام باند برنده نوسان ارز شد؟
زنگ خطر در بازار سکه
در معاملات روز گذشته نرخ دلار تهران در محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ ماند، اما دامنه دلار هرات بین ۲۹ هزار و ۲۰۰ تا ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان بود.

دلار از تهران به هرات منتقل می‌شود؟
نوسان بالاتر دلار هرات نسبت به تهران موجب شد برخی از معامله‌گران به کنایه بگویند روز سه شنبه دلار از تهران به هرات منتقل می‌شود. همچنین در معاملات دوشنبه سلیمانیه کانال ۳۰ هزارراو پس گرفت و در بین بازار‌های دیگر بالاترین قیمت را برای دلار رقم زد.

بازارساز قیمت را مدیریت می‌کند
در بازار متشکل هم کماکان بازارساز با جزر و مد‌های بزرگ در کانال ۲۸، قیمت را مدیریت می‌کند. در بازار متشکل قیمت دلار در ابتدای کانال ۲۸ باز شد بعد ۷۰۰ تومان بالا رفت و به ۲۸ هزار و ۷۰۰ رسید و در پایان بازار قیمت دلار به نرخ یکشنبه یعنی ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان برگشت. در معاملات دوشنبه برای سومین روز پیاپی دلار در بازار متشکل تا نزدیکی ۲۹ بالا رفت، اما در پایان از این سطح فاصله گرفت.

باند هرات برنده نوسانات ارزی
اتفاقات بازار به شکلی است که معامله‌گران معتقدند باند هرات برنده نوسانات چند روز اخیر بود. معامله‌گران می‌گویند با اخبار مذاکرات، دلار هرات بیشترین نوسان را داشته و بخاطر همین بیشترین سود را باند هرات برده است.

نرخ یورو و دلار یکسان شد
در بازار ارز نکته جالب یکسان شدن نرخ یورو و دلار بود، در بازار دوشنبه قیمت یورو با نرخ دلار فروش رفت.

جولان ربع سکه‌های غیربانکی

در بازار سکه مهمترین پدیده به جولان ربع سکه‌های غیربانکی برمی‌گردد. در بازار سه دسته سکه وجود دارد: سکه بهار آزادی، سکه امامی یا طرح جدید و سکه غیربانکی. فرق سکه‌های غیربانکی و بانکی در میزان عیار، وزن، شکل و بسته‌بندی برمی‌گردد.

تشخیص سکه بانکی از غیربانکی کار هر کسی نیست، ولی برای متخصصان راحت است، چون امکان راستی آزمایی وزن، شکل و بسته‌بندی را دارند.

زنگ خطر برای خریداران ربع سکه
در بازار شنیده شد که دسته‌ای از سکه‌های غیربانکی به سکه فروشی‌های رسمی هم نفوذ کرده است. معامله‌گران می‌گفتند وقتی سکه غیربانکی می‌تواند خودش را به سکه‌فروشان غالب کند یعنی در بسته‌بندی و طراحی حرفه‌ای بوده و این زنگ خطری است برای خریداران ربع سکه.

ربع سکه‌های غیربانکی معمولا هم‌قیمت با ارزش ذاتی ربع سکه هستند و قیمت آن در بازار یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کمتر از ربع سکه بانکی هست و اگر جای سکه بانکی به فروش برود، سود بالایی برای فروشندگان فراهم می‌کند. همین سود بالا موجب شده بعضی‌ها در طراحی حرفه‌ای این مدل سکه خلاقیت بیشتری به خرج بدهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: